شهرک صنفی، صنعتی و خدماتی خاوران پس از گذشت ۱۳سال با سرمایه کاملا بخش‌خصوصی و با مساحت ۱۵۰هکتار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، کمال رخ صفت، رییس هیات امنای مشترک ساماندهی شهرک صنفی صنعتی خدماتی خاوران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران بازدیدکننده از این شهرک گفت: سرانجام پس از ۱۲سال تلاش شبانه‌روزی شهرک صنفی صنعتی خدماتی خاوران که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر و بزرگ‌ترین است با حضور ۵ اتحادیه فعال مرتبط با صنعت ساختمان به بهره‌برداری رسید. به گفته وی، با راه‌اندازی شهرک صنفی، صنعتی و خدماتی خاوران، ساختمان‌سازان و صنایع چوبی کشور می‌توانند از مزیت‌های نسبی این مجتمع برای تهیه مواد اولیه و کاهش هزینه‌های خود از این محل استفاده کنند. وی ادامه داد: در شهرک صنفی صنعتی خدماتی خاوران ۵ صنف فروشندگان چوب و تخته و انواع MDF، درودگران و مبلسازان تهران، آهنکاران، آلومینیوم‌کاران و فلزتراشان تهران و شهرری مشغول به فعالیت هستند.رخ صفت گفت: براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری، انتقال مشاغل و اصناف مزاحم محیط‌زیست شهری از داخل شهرها به خارج از شهرضرورت داشته و این منطقه به مساحت ۱۵۰هکتار برای انتقال اصناف مزبور اختصاص داده شده است.

رخ‌صفت با بیان اینکه در‌حال‌حاضر ۱۵۰۰واحد صنفی در این شهرک مشغول به کار بوده و حداقل ۷۵۰۰فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده، گفت: پتانسیل اشتغالزایی این شهرک برای تمام اصناف یاد شده ۲۰هزار فرصت شغلی است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در شهرک صنفی صنعتی خدماتی خاوران ۱۵۰میلیارد تومان و کاملا خصوصی بوده و هیچ کمک مالی برای بهره‌برداری آن از سوی دولت صورت گرفته است.