معاون اداری و مالی سازمان بنادر و کشتیرانی درباره تسهیلات وام برای ساخت شناورهای مسافری داخلی گفت: از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و کشتیرانی برای ساخت شناورهای مسافری داخلی، به متقاضیان وام با صفر‌درصد سود (بدون بهره) پرداخت می‌شود.

وی افزود: تمامی سود بانکی این وام‌ها از محل منابع سازمان بنادر و کشتیرانی پرداخت خواهد شد و متقاضیان سودی در این زمینه به بانک پرداخت نخواهند کرد. جهاندیده گفت: این شناورها تماما باید ساخت داخل باشند و بر مبنای الگوی کارشناسی شده سازمان بنادر و کشتیرانی این شناورها ساخته شوند زیرا این تسهیلات برای توسعه صنایع دریایی داخلی و توسعه ناوگان مسافری داخلی در نظر گرفته شده که در نهایت منجر به ایجاد اشتغال پایدار در زمینه خدمات مسافری و افزایش ایمنی و کیفیت شناورهای مسافری خواهد شد.

وی درباره استقبال از متقاضیان برای ساخت شناورهای داخلی خاطرنشان کرد: در‌حال‌حاضر دو تعاونی بزرگ قایقرانی مسافری از قشم به بندرعباس و بندرعباس به قشم برای ساخت شناور تقاضا کرده‌اند.

معاون سازمان بنادر ‌و کشتیرانی افزود: یکی از این تعاونی‌ها برای ساخت ۳۰فروند شناور فایبرگلاس مسافری وارداتی تقاضا کرده است که به دلیل محدودیتی که در این زمینه داشتیم با تمام این ۳۰ فروند موافقت نشد و تنها برای ۱۰ فروند پرداخت سود یارانه وام موافقت شد که به تدریج وارد ناوگان مسافری در جنوب کشور خواهند شد. معاون سازمان بنادر و کشتیرانی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۰ فروند باقی‌مانده باید ساخت داخل باشد که قرار است از توان داخلی استفاده شود و تاکنون نیز سه شناور ساز با تکیه بر توان متخصصان داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم بزودی مرحله ساخت این شناورها آغاز شود.