فارس- پس از دستور وزیر صنایع و معادن در تاریخ ۲۵ آبان ماه جهت تشکیل کارگروه‌های ویژه حل مشکلات صنعت لوله و پروفیل فولادی، اولین جلسه تخصصی این موضوع در ۲۹ آذر ماه با حضور محرابیان و دیگر مسوولان ذیربط و با حضور هیات‌مدیره سندیکای لوله و پروفیل تشکیل شد.

دبیر سندیکای لوله و پروفیل در این خصوص گفت: پس از جلسه روز پنج‌شنبه گذشته هیات‌مدیره این سندیکا با وزیر محترم صنایع و دستور پیگیری ایشان برای رفع مشکلات صنعت لوله و پروفیل بلافاصله در روز ۴شنبه اولین جلسه کاری با حضور شخص وزیر، اعضای سندیکا و کارشناسان مربوطه تشکیل شد. به گفته وی، در این جلسه برخی مسائل ازجمله تعرفه واردات، حذف یا کاهش تعرفه واردات، تحویل مواد اولیه توسط کارخانجات داخلی به تولید‌کنندگان به جای واسطه‌ها، قیمت‌گذاری مواد اولیه (داخلی) بر‌اساس نرخ‌های جهانی و یا به نرخ صادرات با لحاظ نمودن مزایا و هزینه‌های صادرت و جلوگیری از عرضه سبدی در بورس کالا، تحویل مواد اولیه به تولید‌کنندگان در مقابل ۱۰‌درصد نقد و ۹۰‌درصد هنگام ارسال صورتحساب، حذف کارمزد هشت در هزار کالاهای وارداتی توسط موسسه استاندارد برای ورق‌های فولادی که مواد اولیه می‌باشد، جلوگیری از صادرات ورق‌های فولادی موردنیاز صنایع داخلی، جلوگیری از واردات پروفیل و لوله به کشور و بخشود‌گی جرایم تجمیع عوارض مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر سندیکا تصریح کرد‌: بحمدا... جلسه به گونه‌ای بود که بعضی از نقاط مبهم که سبب ایجاده گره در حل مشکلات این صنعت بود در حضور وزیر محترم روشن گشت.

کاوه گفت‌: مسائل را به وزیر گفتیم و هم‌اکنون هر تصمیمی که ایشان اتخاذ و به سندیکا اعلام کنند مورد تایید و قبول ما نیز می‌باشد و ما تابع تصمیمات اصولی وزیر صنایع هستیم.