با نهایی شدن کار مناقصه طرح فولادسازی سپیددشت در استان کهکیلویه‌وبویراحمد پرونده ۵ طرح فولادسازی استانی بسته شد. با توجه به اینکه در این مناقصه مشارکت شرکت‌های قائم‌رضا و دانیلی پایین‌ترین قیمت را ارائه کرده‌اند برنده شدن آنها با احتمال بالا مواجه است. کارشناسان و فعالان صنعتی امیدوارند اجرای این طرح توسط مجتمع صنایع قائم رضا و دانیلی در استان چهارمحال و بختیاری به محرومیت‌زدایی از این استان کمک کرده و طرح توسط ایرانی‌ها انجام شود.

اجرای طرح‌های استانی برای ایجاد واحدهای فولادسازی در استان‌ها برای رسیدن به ظرفیت ۲۹میلیون تن در سال سیاست وزارت صنایع و معادن است.

هم‌اکنون بخش عمده توسعه فولاد کشور توسط بخش‌خصوصی در دست احداث است و دولت نیز در این راستا با اجرای هشت پروژه استانی در شهرهای محروم کشور شامل قائنات از استان خراسان جنوبی، شادگان از استان خوزستان، نیریز از استان فارس، میانه از استان آذربایجان شرقی، سپیددشت از استان چهارمحال و بختیاری سبزوار از خراسان رضوی، بافت در کرمان و بافق در یزد هر کدام با ظرفیت ۸۰۰هزار تن در دست ساخت دارد.

از ویژگی‌های این مناقصه‌ها، انتخاب شرکت‌های داخلی به عنوان لیدر (رهبر گروه‌)است که در پروژه‌های قبلی شرکت‌های ایرتیک و ایراسکو برنده پروژه قائنات، شرکت‌های سدید، کارون دزدشت، فولاد گسترش و MCC برنده پروژه شادگان، شرکت‌های فولاد تکنیک، فولاد پایا و MME برنده پروژه نیریز و شرکت‌های آسکونک، MMTE,BSE و الکتروکنترل برنده پروژه میانه هستند.