مدیرعامل اتحادیه پنبه‌کاران کشور اعلام کرد: در سال‌جاری با اجرای طرح اتحادیه برای خرید نقدی پنبه تولیدی کشاورزان حتی یک کیلو پنبه هم به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری نشده است. به گزارش مهر، بهرام نظری با اشاره به طرح اتحادیه برای خرید پنبه از کشاورزان گفت: در سال‌جاری اتحادیه با همکاری تعاونی‌های پنبه‌کاران کشور به منظور تنظیم بازار این محصول و ایجاد انگیزه کاشت برای سال آینده نسبت به خرید پنبه کشاورزان وارد عمل شد و با پرداخت سود حاصل از فروش استحصالات پنبه به کشاورزان خرید تضمینی این محصول را به صفر رساند.

وی بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ تن پنبه از کشاورزان خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود میزان آن به بیش از۵هزار تن تا پایان فصل برداشت دردی ماه افزایش یابد.

مدیرعامل اتحادیه پنبه‌کاران کشوربا اعلام اینکه امسال یک کیلو پنبه خرید تضمینی نشده است افزود: قیمت تضمینی پنبه در سال‌جاری کیلیویی ۵۰۰ تومان است که معادل این رقم پنبه کشاورزان به صورت نقدی از سوی اتحادیه خریداری و سود حاصل از فروش استحصالات این محصول مجدد به کشاورزان بازگشت داده شد لذا پنبه کاران در روش خرید اتحادیه از فرآوری محصول نیز سود عایدشان می‌شود.

نظری اعلام کرد: طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی میزان سطح زیر کشت پنبه در سال زراعی گذشته بالغ بر ۱۰۹هزار هکتاربود و پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به حدود ۱۲۰هزار هکتار افزایش یابد.

وی افزود: با واگذاری بخشی از امور اجرایی پنبه به وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته سطح زیرکشت این محصول به حدود ۱۰۹هزار هکتار کاهش یافت که این میزان در ۶۰ سال اخیر در کشوربی سابقه بوده است.

مدیرعامل اتحادیه پنبه‌کاران کشور با اشاره به افزایش سطح زیرکشت پنبه در سال‌جاری، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی آینده سطح زیرکشت پنبه با ۲۰درصد افزایش نسبت به سال زراعی جاری به حدود ۱۴۰هزار هکتار بالغ شود.