نیاز سالانه برق کشور ۲۰۰‌میلیارد کیلووات ساعت است و رشد ۵/۶‌درصدی را در انرژی شاهد هستیم.

به گزارش ایسنا، سید پرویز فتاح در حاشیه مراسم کلنگ زنی نیروگاه ۵۵۴مگاواتی غرب مازندران در جمع خبرنگاران اوج مصرف برق کشور را در مردادماه سال جاری ۳۵‌هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تولید جوابگو بوده و خاموشی هم نداشتیم. وی تصریح کرد: در نیمه اول سال واردکننده انرژی از بعضی کشورهای همسایه بودیم و بدون واردات هم می‌توانیم نیازمان را تامین کنیم. وزیر نیرو گفت: چند سالی است که در پیک مصرف تابستان تقریبا کمبودی نداریم و این روز در سال‌های آینده هم به وضعیت بهتری خواهد رسید. وی به خودکفا شدن ایران در بخش توزیع، انتقال و فوق توزیع اشاره کرد و افزود: ۸۰‌درصد تجهیزات نیروگاه سازی را خودمان می‌سازیم و اگر لازم باشد، کل تجهیزات در داخل ساخته خواهد شد، مهم توربین‌ها است که ایران سازنده آن است.

فتاح تصریح کرد: مشترکانی که مصرف ماهیانه شان تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد مشمول جریمه نمی شوند اما آن مشترکی که مصرف ماهانش بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد جریمه خواهد شد. وی میزان آب روان کشور را ۶۰‌میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: حدود ۳۴‌میلیارد مترمکعب مخزن ایجاد کرده‌ایم که تا پایان سال دو‌میلیارد مترمکعب دیگر به حجم آن اضافه می‌شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: اگر سرعت فرآیند نهضت سدسازی به همین صورت ادامه پیدا کند تا ظرف ۱۰ سال آینده تمام آب‌های سطحی کشور مهار خواهد شد.