میزان تولید سنگ‌آهن در 7 ماهه منتهی به پایان مهرماه امسال در واحدهای تحت پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در مجموع به 116میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11درصد افزایش داشت.
میزان استخراج نیز در همین مدت به ۳/۱۸میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۸درصدی برخوردار شد. میزان تولید سنگ‌آهن در شرکت سنگ‌آهن مرکزی در مدت یاد شده برابر با ۹/۲میلیون تن و میزان استخراج نیز برابر با ۸/۴میلیون تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۸ و ۲۸درصد افزایش نشان داد.

به گزارش معدن و توسعه، شرکت سنگ‌آهن چادرملو نیز در مدت یاد شده 8/3میلیون تن تولید و 6/6میلیون تن استخراج داشت که نسبت به دوره مشابه پارسال از نظر تولید و استخراج به ترتیب 2 و 24درصد افزایش داشت. میزان تولید و استخراج در شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر نیز در 7 ماهه مورد اشاره به‌ترتیب برابر با 4/4میلیون تن و 8/6میلیون تن بود. واحد تهیه و تولید مواد اولیه فولاد خراسان نیز در مدت مذکور 454هزار تن سنگ‌آهن تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44درصد رشد داشت. میزان تولید و استخراج سنگ‌آهن در واحدهای تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در یک ماهه مهر 85 در مجموع به‌ترتیب برابر با یک میلیون و 760هزار تن و 2میلیون و 698 هزار تن بود که نسبت به مهرماه پارسال به ترتیب از رشد 15 و 24درصدی برخوردار شد.