«همایش استاندارد و کیفیت» همزمان با ایام روز ملی کیفیت به منظور تقدیر از تولید‌کنندگان نمونه استان تهران برگزار خواهد شد.

مهندس مهدی پورهاشم، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که همواره مورد توجه استاندارد است، موضوع کیفیت کالا است چراکه کیفیت و استاندارد با هم تلفیق شده و دو مساله تفکیک‌ناپذیر هستند. موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران هر ساله مراسم تقدیر از تولید‌کنندگانی که محصولات باکیفیت مطلوب را تولید می‌کنند، از میان تولید‌کنندگان دارای نشان استاندارد انتخاب و به جامعه معرفی می‌کند.

وی افزود: معرفی این افراد به مردم کمک می‌کند تا بتوانند در انتخاب کالای مورد نظر خود تصمیم بهتری بگیرند.

وی با بیان اینکه موسسه استاندارد در اطلاع‌رسانی خود ضمن آنکه تولید‌کنندگان مختلف را به جامعه معرفی کرده و با آنها برخورد می‌کند، از تولید‌کنندگان محصولات مختلف، تولید‌کنندگانی را نیز که نسبت به سال گذشته از رشد کیفی مناسبی برخوردار بودند و همچنین طی بازدیدهای مستمر کارشناسان، تحول و تغییرات جدید برای بهبود سطح کیفی محصولات‌شان بودند، را به مردم معرفی خواهیم کرد.

به گفته پورهاشم در همایش «استاندارد و کیفیت» که به همین منظور برگزار می‌شود از ۲۷تولید‌کننده برتر استان تهران که در بین آنها تولید‌کنندگان برتر کشوری نیز وجود دارند، تقدیر خواهد شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران تصریح کرد: امسال برای نخستین بار از سه آزمایشگاه تایید صلاحیت‌شده به عنوان آزمایشگاه همکار نمونه در بخش‌خصوصی تقدیر خواهد شد.

وی گفت: با توجه به پتانسیل بسیار مناسب مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی کشور و در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی مقام معظم رهبری، از خدمات بخش‌خصوصی در انجام آزمایشات دوره‌ای استفاده شده است.