در قانون معادن نمی‌توان استانداردهای ایمنی را مطرح کرد و این کار نیاز به تدوین دستورالعمل‌های مشترک بین وزارتخانه‌های صنایع و معادن و کار و امور اجتماعی دارد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا حمیدی، دبیر خانه معدن ایران، اضافه کرد: صاحبان معادن ضوابط ایمنی را رعایت می‌کنند؛ هرچند در برخی معادن این استانداردها ایده‌آل نیست. این در حالی است که معدن‌کاران مجبورند که برای حفظ مجموعه خود و منافعشان، استانداردهای ایمنی را در محیط کار رعایت کنند. وی یکی از عوامل موثر در رعایت استانداردهای ایمنی در معادن را چگونگی عملکرد بازرسان معدن و مهندسان ناظر در عمل به وظایف نظارتی‌شان دانست و گفت: هیچ معدنی بدون مهندس ناظر فعالیت نمی‌کند، اما اینکه آنها تا چند حد در وظایف خود دقت می‌کنند، به خودشان بازمی‌گردد.

به گفته دبیرخانه معدن ایران، هیچ معدنی وجود ندارد که تجهیزات اولیه ایمنی کارگران مانند کلاه ایمنی، پوتین و لباس مخصوص در آنها تامین نشده باشد.

حمیدی با اشاره به اصلاحیه در دست تدوین قانون معادن، گفت: طبق قانون معادن، معدن‌کاران موظفند اصول و ضوابط ایمنی اعم از حفظ ذخیره معدن، و مسائل ایمنی محیط کار را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در قانون معادن نمی‌توان استانداردهای ایمنی را مطرح کرد و این کار نیاز به تدوین دستورالعمل‌های مشترک بین وزارتخانه‌های صنایع و معادن و کار و امور اجتماعی دارد.