شرکت‌های رپسول و شل در واکنش به مهلت شش‌ماهه ایران تصمیم گیری نهایی خود برای مشارکت در پروژه تولید ال‌ان‌جی پارس را شش ماه به تعویق انداختند. به نقل از روزنامه اسپانیایی الموندو، شرکت اسپانیایی رپسول و شرکت فرانسوی شل تصمیم‌گیری نهایی خود برای مشارکت در پروژه تولید ال‌ان‌جی پارس ایران را پس از شش ماه آینده اتخاذ می‌کنند. یکی از مقامات شرکت رپسول به الموندو گفت: این شرکت و شرکت شل که هر یک ۲۵‌درصد از سهام ال‌ان‌جی پارس را در دست دارند تصمیم نهایی خود در مورد این پروژه را پس از ژوئن ۲۰۰۸ اتخاذ می‌کنند. برخی از کارشناسان معتقدند تنش‌های ژئوپلتیک و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران شرکت‌های رپسول و شل را واداشته است تا تصمیم‌گیری نهایی خود برای مشارکت در پروژه ال‌ان‌جی پارس را تا ژوئن ۲۰۰۸ به تعویق بیاندازند.

پیش‌تر مدیر‌عامل شرکت نفت و گاز پارس به این شرکت‌ها تا ژوئن ۲۰۰۸ مهلت داده بود تا تصمیم خود برای شرکت در این پروژه را اتخاذ کنند.

علی وکیلی، مدیر‌عامل شرکت نفت و گاز پارس با هشدار به شرکت‌های مذکور ژوئن ۲۰۰۸ را آخرین مهلت شرکت‌های رپسول و شل برای آغاز کار خود در ال‌ان‌جی پارس اعلام کرده بود.