معاون امور اقتصادی و روابط بین‌المللی وزارت صنایع و معادن گفت: ما با حضور پیمانکار و صنعتگر خارجی مخالف نیستیم، زیرا در مجموع باعث تعالی صنعت کشور می‌شوند اما در مجموع مخالف از دست رفتن سهم داخلی هم هستیم. به گزارش ایسنا، محسن شاطرزاده گفت: هیچ گاه الویت با پیمانکار و صنعتگر خارجی نبوده واگر حضورشان باعث از دست رفتن سهم بازار پیمانکار و صنعتگر داخلی شود، وزارت صنایع و معادن مانع این حضور خواهد شد.

وی با بیان این‌که در بعضی مواقع پیمانکار و صنعتگر خارجی موجب کنار رفتن پیمانکار و صنعتگر داخلی شده تصریح کرد: همه تلاش وزارت صنایع و معادن ایجاد فضای بیشتر و بهتر برای حضور نیروهای داخلی است.

شاطرزاده اذعان کرد: مشکل اساسی وزارت صنایع و معادن درحوزه پیمانکاری سطح یک نبود پیمانکار قدرتمند داخلی است و انجام پروژه‌های نفت و گاز توسط پیمانکار خارجی به همین علت است، زیرا در پروژه‌های بزرگ با پیمانکاران بزرگی که قادر به تامین اعتبارات مالی و تجهیزات هستند، قرار داد بسته می‌شود و آنها در اجرای پروژه کار را بین پیمانکاران کوچک تقسیم می کنند.

وی اظهار کرد: پیمانکاران رتبه دو و سه بسیاری در کشور وجود ندارد و اولویت ارائه کار به آنها داده می‌شود، اما متاسفانه در پیمانکاری رتبه یک کفایت لازم در کشور نداریم و بزرگ‌ترین مشکل پیمانکاران کل در ایران مسائل مالی و تامین تجهیزات است.