قائم مقام وزارت نیرو از تنظیم سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی وزارت نیرو خبر داد.

به گزاش ایسنا، حمید چیت‌چیان با اشاره به این‌که هنوز موفق به تدوین سند چشم‌انداز صنعت آب و برق نشده‌ایم، عنوان کرد: اهداف استراتژیک در سطح کلیه معاون‌ها و بخش‌ها در حال تنظیم است. وی گفت: محورهای فعالیت معاونت برنامه‌ریزی شامل تنظیم سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی وزارت نیرو، نگاه جدید بودجه خصوصی‌سازی، خدمات فنی و مهندسی، پدافند غیرعامل، رویکرد جدید در امور مجامع، تهیه منابع مالی جدید و مصوبات سفرهای استانی هیات دولت است.

او با اشاره به این‌که تدوین بودجه امسال با سال‌های گذشته تفاوتهای اساسی دارد، افزود: تبصره‌های ضروری به صورت لایحه‌ای جداگانه تهیه و به صورت قانون درمی‌آید تا دیگر نیاز به تصویب هر ساله آنها نباشد.

قائم‌مقام وزیر نیرو ادامه داد: طرح‌هایی که در نیمه اول سال ۸۷ به اتمام برسد، در اولویت تخصیص اعتبار هستند.

چیت‌چیان در مورد اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی نیز گفت: تا به حال یک نیروگاه در سال ۸۳ واگذار شده و برای واگذاری ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. همچنین آماده‌سازی ۱۰ نیروگاه انجام شده و کل تاسیسات و پرسنل نیروگاه‌ها به صورت یک مجموعه به هم پیوسته واگذار خواهد شد.

وی در‌خصوص توسعه صادرات، تجهیزات و خدمات فنی-‌مهندسی تصریح کرد: در ۶ سال گذشته صادرات آب و برق به ۲۰ کشور صورت گرفته و اخیرا نیز تلاش‌هایی برای حضور در شرکت‌های آمریکای لاتین در حال اقدام است.