سرپرست وزارت صنایع و معادن با صدور حکمی، مشاور وزیر در امور برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری را موظف کرد، برنامه‌ریزی برای دستیابی به رشد واقعی سهم صنعت و افزایش بیش از پیش سهم این بخش در تولید ناخالص ملی را آغاز کند. طبق حکم علی‌اکبر محرابیان، محمدحسن ثقفی مکلف شد، با مطالعه روش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، برای دستیابی به رشد واقعی سهم صنعت، جهت‌گیری‌های اصلی توسعه صنعتی کشور و راهکارهای اجرایی را به نحوی مطلوب و شایسته (با توجه به چالش‌های پیش روی تولید) ترسیم و تبیین کند.

محمدحسن ثقفی پیش از این سمت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه این وزارتخانه را عهده‌دار بود.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت صنایع و معادن در بخشی از این حکم تاکید شده است، نظر به اهمیت و نقش بخش صنعت و معدن در تولید ناخالص ملی و با عنایت به اهداف کلی برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی‌جمهوری اسلامی ایران و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، برنامه‌های بالادستی و استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای سیاست‌های رییس‌جمهوری و دولت خدمتگزار، تشکیل کارگروهی مرکب از مدیران و کارشناسان وزارت صنایع و معادن و سازمان‌های وابسته برای بررسی این مهم ضروری است.

مهندس محرابیان در این حکم ابراز امیدواری کرده است با برنامه‌ریزی مناسب، به زودی شاهد رشد دو رقمی ارزش افزوده و افزایش بیش از پیش سهم بخش صنعت و معدن در تولید ناخالص ملی باشیم. طی ۲سال اخیر و در دوره وزیر پیشین صنایع و معادن، نرخ رشد بخش صنعت و معدن تک‌رقمی شده بود که این امر یکی از دلایل استعفای علیرضا طهماسبی شد.