سرپرست وزارت نفت اعلام کرد: پیشرفت پروژه فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی به مرز ۹۸‌درصد رسیده و فاز ۶ پارس جنوبی به طور کامل آماده بهره‌برداری است.

به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، غلامحسین نوذری اظهار داشت: با آماده راه‌اندازی شدن فاز ۶ و پیشرفت بیش از ۵/۹۷‌درصد در فازهای ۷ و ۸، پالایشگاه‌های مربوط به این فازها در مرحله راه‌اندازی قرار دارند و تا سه ماه آینده این فازها تکمیل خواهند شد. وی با ابراز خرسندی از نحوه اجرای مرحله لوله‌گذاری در این فازها افزود: عملیات لوله‌گذاری در این سه فاز، به جز ایراد جزیی ایجاد شده در خط لوله سوم، پایان یافته و هم‌اکنون به سرعت در حال رفع این مشکل هستیم. نوذری با بیان اینکه فاز ۶ به طور کامل آماده بهره‌برداری است، اظهار امیدواری کرد: تا اواخر آبان ماه امسال گاز مورد نیاز این فاز تامین و از این فاز به عنوان پشتیبان پالایشگاه‌های پارس جنوبی استفاده شود. وی از تلاش برای پایان عملیات اجرایی فازهای ۹ و ۱۰ خبرداد و افزود: فازهای ۹ و ۱۰ پیشرفتی چشمگیر داشته‌ و اکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با اتمام این فازها توان تولید گاز کشور را افزایش دهیم.

سرپرست وزارت نفت با اشاره به روند خوب اجرای پروژه‌ها در پایتخت صنعتی کشور (عسلویه) تصریح کرد: برای بهره‌برداری سریع از میدان مشترک پارس جنوبی برنامه‌ریزی لازم انجام شده و در دو سایت عسلویه و تمیک تاسیسات ساحلی این میدان احداث خواهد شد.