مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره شناورسازی قیمت محصولات پتروشیمی گفت: در این ارتباط یک کمیسیون کاری تشکیل شده و تاکنون در این راستا سه جلسه برگزار کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، غلامحسین نوذری اظهار کرد: پتروشیمی طیف وسیعی را شامل می‌شود و محصولات مختلفی را در بر می‌گیرد که بخشی از آن مثل کود شیمیایی مربوط به کشاورزان است و برای شناورسازی قیمت محصولات پتروشیمی باید وضعیت این قشر را نیز در نظر گرفت. وی گفت: ما در این زمینه در حال انجام بررسی‌های لازم هستیم. نمونه‌های مختلف را در می‌آوریم تا در یک فرآیند زمانی مناسب به سمت آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی حرکت کنیم.

سرپرست وزارت نفت با بیان این‌که در این ارتباط کمیته کاری تشکیل شده و سه جلسه نیز داشته‌ایم، گفت: ما در یک زمان‌بندی مناسب در حال انجام بررسی‌ها و تفکیک‌های لازم هستیم تا بتوانیم تورم ناشی از آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی را نیز کنترل کنیم.

وی همچنین درباره انتخاب کردان به عنوان قائم‌مقام وزارت نفت و این‌که از وی به عنوان «وزیر سایه» یاد می‌شود، گفت: آقای کردان دارای توانمندی‌های زیادی هستند و ما می‌خواهیم از توانمندی‌های ایشان استفاده کنیم.