دوبال، سیستم‌های پیشرفته در المهدی نصب می‌کند

گروه صنعت و معدن- آلومینیوم دبی (دوبال) اعلام کرده که در تدارک گسترش همکاری با شرکت آلومینیوم المهدی است.

مدیر اجرایی دوبال به خبرگزاری امارات گفته است، نصب تجهیزات پیشرفته صنعتی در المهدی را بر عهده خواهد داشت.

دوبال قرار است با امضای قراردادی که با درخواست شرکت ایتالیایی فاتا صورت گرفته در خطوط جدید تولید شمش آلومینیوم سرمایه‌گذاری کند. فاتا هم‌اینک راه‌اندازی فاز دوم المهدی (هرمز آل) را بر عهده دارد.

دوبال تاکنون مواداولیه نظیر آند و کریولیت در اختیار المهدی قرار می‌داده است. این در حالی است که مهدی ثقفی مدیرعامل این شرکت، موضوع گسترش روابط با دو بال را مربوط به حاشیه کنفرانس می‌داند که ۳۵روز پیش در دبی برگزار شده بود. ثقفی در گفت‌وگویی با خبرنگار ما افزود: هنوز به طور رسمی صحبتی در این باره مطرح نشده است.

۱۴۳دیگ المهدی فعال است

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره روند بازسازی دیگ‌های احیا در مجتمع المهدی گفت: از ۴شهریور ماه به این سو، ۲۳دیگ مجددا وارد مدار تولید شده که در مجموع تعداد دیگ‌های فعال به عدد ۱۴۳ رسیده است. آلومینیوم المهدی در آن تاریخ برای نخستین بار در خاورمیانه توانست فناوری جدیدی را (با استفاده از ذوب‌ آلومینیوم) برای راه‌اندازی سریع دیگ‌ها به اجرا درآورد.

ثقفی اظهار امیدواری کرد: تا پایان آبان ماه ۱۹۰دیگ احیا وارد مدار شود. خطوط آلومینیوم المهدی در شرایط عادی باید ۲۱۰دیگ را در مدار داشته باشد، اما به سبب بروز مشکلاتی در تامین مواداولیه، ۹۰دیگ احیا را از مدار خارج کرده بود.

به گفته مدیرعامل آلومینیوم المهدی، راه‌اندازی مجدد دیگ‌ها همچنان ادامه دارد و به زودی شاهد فعالیت ۲۱۰دیگ خواهیم شد. ظرفیت تولید این تعداد دیگ ۱۱۰هزار تن شمش آلومینیوم در سال است.