رایزنی‌های فشرده محرابیان برای کسب رای اعتماد

گروه صنعت و معدن- در حالی که به روزهای پایانی مدت سه ماهه سرپرستی علی اکبر محرابیان بر وزارت صنایع و معادن نزدیک می‌شویم، رایزنی‌های محرابیان با تشکل‌ها و نهادهای مختلف شکل فشرده‌تری به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار ما، سرپرست وزارت صنایع و معادن که ۶۰ روز از دوره سرپرستی‌اش گذشته است دو روز پیش جلسه‌ای با کمیسیون انرژی مجلس برگزار کرد و روز گذشته نیز در جمع اعضای اتاق بازرگانی حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد. وی در عین حال برنامه‌های خود را نیز برای دوره وزارت عنوان کرده است. دیروز، در جلسه اتاق بازرگانی، محرابیان حمایت از سرمایه‌گذاری، اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی، رفع کمبودهای حوزه صنعت و معدن و مشکلات سرمایه‌گذاری را به عنوان محور سخنان خود قرار داد و در عین حال وعده داد که با حضور خود در راس وزارت صنایع و معادن چالش‌های فعلی را برطرف خواهد کرد.

در سوی دیگر، اعضای اتاق و تشکل‌های صنعتی خواسته‌های خود را برای تقویت امنیت سرمایه‌گذاری و کاهش تصدی‌گری‌های دولت مطرح کردند. نایب‌رییس‌ هیات‌مدیره خانه معدن در این باره به خبرنگار ما گفت: فضای مثبتی بر جلسه دیروز حاکم بود و طرفین خواسته‌های خود را مطرح کردند. محمدرضا بهرامن افزود: محرابیان وعده داد که پس از حضور در وزارت برنامه‌های خود را عملی خواهد ساخت. پیش از این جلسه محرابیان در کمیسیون انرژی مجلس نیز باب جدیدی را در تعامل مجلس و دولت باز کرده بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس: محرابیان گزینه مناسبی است

«سیدناصر موسوی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر محرابیان را گزینه مناسبی برای تصدی پست وزارت صنایع‌و‌معادن دانسته است.

موسوی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با دادن رای اعتماد به محرابیان زمینه را برای خدمتگزاری بیشتر وی فراهم کنند.

سیدعماد حسینی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: محرابیان تأکید بسیار زیادی بر جایگزینی سوخت CNG به جای بنزین دارد و با توجه به گزارش‌هایی که وی در این جلسه ارایه داد مشخص شد که در این خصوص نسبت به سال‌های ۸۲ تا ۸۵ عملکرد بهتری را به ویژه در کارخانه‌های تولید خودرو که عمدتا سایپا و ایران خودرو هستند، شاهد بوده‌ایم.

به گفته وی، محرابیان در این جلسه تأکید کرد که ورود هر خودروی خارجی باید منوط به خروج یک خودروی فرسوده باشد.

حسینی افزود:‌ سرپرست وزارت صنایع هم‌چنین درباره ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت که در ۲ماه اخیر ۲هزار و ۸۰ دستگاه اتوبوس و ۴۲‌هزار تاکسی وارد این ناوگان شده است.

به گفته مخبر کمیسیون انرژی،‌ محرابیان تصویب طرح جامع صنایع پتروشیمی را مهم‌ترین بحث در وزارت صنایع دانست و توضیح داد که باید شهرک‌های تخصصی و صنعتی محصولات پتروشیمی در کشور دایر شود و پتروشیمی موظف شود تا مواد اولیه خود را به این شهرک‌ها که قرار است محصولات ثانویه پتروشیمی را ایجاد کنند، بفروشد. هم‌چنین وزارت اقتصاد و دارایی مکلف شود که تسهیلات مورد نظر این شهرک‌ها را تأمین کند.

به گفته حسینی، محرابیان در این جلسه گفته که قرار است با شرایط جدید شهرک‌های صنعتی ایجاد کنیم که خود شهرک‌های صنعتی متولی ساخت شهرک نشوند.

وی ساخت لامپ‌های کم‌مصرف را از دیگر برنامه‌های محرابیان عنوان کرد و افزود: بازنگری در تشکیلات وزارت صنایع، بازنگری در واگذاری معادن مختلف کشور و توجه خاص به صنایع نوین و تأمین گاز مورد نیاز صنایع از جمله تقاضاهای نمایندگان از سرپرست وزارت صنایع بود.

مخبر کمیسیون انرژی، ادامه داد: در این جلسه نمایندگان با توجه به شرایط موجود کشور خواهان آن شدند که بحث اعلام قیمت آزاد بنزین هرچه زودتر در صحن مجلس مطرح شود چون اعتقاد بر این است که صرفه‌جویی با اعلام قیمت آزاد بنزین قابل انجام است.

امروز با کمیسیون صنایع و معادن

امروز نیز محرابیان، در کمیسیون صنایع‌ومعادن مجلس حضور می‌یابد تا ابتدا برنامه‌های خود را برای توسعه این بخش برشمرد و سپس به سوالات ۲۱نفر از اعضای کمیسیون صنایع‌و‌معادن پاسخ دهد.