گروه صنعت و معدن- فردا کمیسیون صنایع و معادن مجلس، میزبان علی اکبر محرابیان است. این جلسه پیش درآمدی برای معارفه فرد مورد نظر رییس‌جمهوری به مجلس محسوب می‌شود. محرابیان قرار است ابتدا برنامه‌های خود را برای هدایت بخش صنعت و معدن کشور ارائه دهد و به دنبال آن نمایندگان مباحث مطرح شده را مورد ارزیابی قرار دهند.

رضا رحمانی رییس کمیته صنعت مجلس در این باره به خبرنگار ما گفت: نمایندگان مجلس و به ویژه اعضای کمیسیون صنایع و معادن در روزهای نخست فعالیت سرپرست وزارتخانه، شناختی از وی نداشتند. اما اکنون در آستانه جمع‌بندی عملکرد محرابیان قرار دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کاندیدای احراز وزارت، مورد حمایت رییس‌جمهوری است، نمایندگان ترجیح می‌دهند به کسی رای دهند که تصمیم‌هایش پشتوانه اجرایی داشته باشد.

رحمانی ادامه داد: ممکن است گزینه بهتری برای وزارت وجود داشته باشد، اما اگر مورد حمایت رییس دولت قرار نگیرد، به نفع صنعت کشور نخواهد بود.

به گفته رییس کمیته صنعت مجلس، محرابیان طی ۲ ماه اخیر که سرپرستی وزارت صنایع و معادن را در اختیار گرفته با سفرهای استانی و نشست با تشکل‌ها، فضا را به نفع خود تغییر داده است. این در حالی است که پیشتر نگاه مثبتی نسبت به وی وجود نداشت.

رحمانی در پاسخ به این سوال که آیا نهاد قانونگذاری در ماه‌های پایانی مجلس هفتم، سیاست همراهی و تعامل با دولت را در پیش گرفته، گفت: این موضوع صحت دارد. اما مهم‌ترین نکته این است که فرد معرفی شده باید مورد حمایت رییس‌جمهوری باشد.

وی در پایان پیش‌بینی کرد، پس از جلسه روز سه‌شنبه، محرابیان به طور رسمی به مجلس معرفی شود. طبق قانون نیز وی ۱۰ روز فرصت دارد تا برای تعیین تکلیف رای اعتماد در مجلس حضور یابد.