10 محور کاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی

گروه صنعت و معدن - سرپرست وزارت صنایع‌و‌معادن در حکمی‌به معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، سیاست‌ها و محورهای کاری این سازمان را در ۱۰ بند ابلاغ کرد.

علی‌اکبر محرابیان در این ابلاغیه امیررضا واعظ آشتیانی را مکلف کرده است برای اجرای این سیاست‌ها و محورهای کاری، با تدبیر و دوراندیشی برنامه‌ریزی و نتیجه را به طور مستمر گزارش کند. در این ابلاغیه از مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خواسته شده است برای اجرایی کردن مصوبات اولین دوره سفرهای استانی دولت با برنامه‌ای زمان‌بندی شده و قابل اجرا اقدام کند به طوری که نتایج آن برای مردم ملموس باشد. سرپرست وزارت صنایع‌و‌معادن در ادامه این ابلاغیه تاکید کرده است برنامه‌ریزی برای توسعه و تکمیل زیربناهای صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در قالب برنامه اجرایی حداکثر ۲۴ ماهه، همچنین طراحی و اجرای شهرک‌های صنعتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی و کاهش دوره ساخت زیربناها در راستای جذب سرمایه‌گذاران و صنعتگران و نیز توجه جدی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در برنامه‌ریزی‌ها در راستای سیاست‌های محرومیت‌زدایی و عدالت‌گستری دولت از مهمترین محورهای کاری است که مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موظف به انجام آن است.

تعامل سازنده و همکاری نزدیک با سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای تسهیل امور اجرایی و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران ‌و ایجاد شرایط لازم برای جذب سرمایه بخش‌خصوصی در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تعامل سازنده با بانک‌ها و موسسات مالی و پولی برای ارائه تسهیلات مناسب به بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران، توجه جدی به صنایع نوین و های‌تک در برنامه‌ریزی‌ها، حذف تشریفات و بوروکراسی غیرضروری و کاهش تصدی‌گری برای تسهیل و روان سازی ارتباط با بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران و ایجاد شرایط لازم در راستای امنیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از دیگر بندهای ابلاغیه سرپرست وزارت صنایع‌و‌معادن به معاون وزیر و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

محرابیان همچنین در این ابلاغیه استفاده از نیروهای متعهد، متخصص و توانمند را برای اجرای این سیاست‌ها و محور‌های کاری خواستار شده است. در همین حال، دیگر خبرها حاکی است، ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات بودجه سال ۸۶ با تصمیم نماینده ویژه رییس‌جمهور به تامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های توسعه نیافته کشور اختصاص یافت.

با تصمیم نماینده ویژه رییس‌جمهوری در مورد توزیع و ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی بودجه ۸۶ مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال از اعتبارات ردیف تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بودجه امسال به تامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های توسعه نیافته استان‌های کشور اختصاص یافت. بر اساس این تصمیم که از سوی معاون اول رییس‌جمهور به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شده است، اعتبار مربوط به هر شهرستان در اختیار استان مربوط قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با دستگاه‌های اجرایی بر اساس قوانین و مقررات هزینه شود.

بر اساس این تصمیم استان‌های خوزستان و خراسان رضوی با استان‌های تهران و قم هیچ اعتباری از محل این تصمیم دریافت نکردند.