خبرگزاری مهر - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه، از تصویب آیین‌نامه ایمنی در معادن در یکصد و چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی خبر داد. ابراهیم نظری جلالی گفت: در یکصد و چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی، آیین‌نامه ایمنی در معادن به تصویب رسید.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اظهار کرد: وجود ذخایر و منابع عظیم معدنی در کشور، اشتغال حدود ۱۰۰ هزار نفر از نیروی کار کشور در معادن و با توجه به ورود فناوری‌های نوین درعرصه معدن، بالا بودن شدت حوادث در این بخش و نیز اهمیت وجود آیین‌نامه‌های حفاظت ایمنی به عنوان ابزاری موثر در ارتقای شاخص‌های ایمنی معادن و پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار و لزوم بازنگری و به‌روزرسانی آیین‌نامه ایمنی معادن موجود (مصوب سال ۱۳۷۹شورای عالی حفاظت فنی) بیش از پیش احساس می‌شد.

رییس شورای حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه افزود: به منظور ارتقای ظرفیت‌های قانونی بازنگری آیین‌نامه مذکور در سال ۹۰ در دستور کار معاونت روابط کار وزارت متبوع قرار گرفت و متن پیش نویس این آیین‌نامه تهیه و پس از برگزاری جلسات متعدد نهایتا در یکصد و چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی به تصویب اعضای شورای عالی حفاظت فنی رسید.