شاتا- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از ضابطه‌مند شدن فعالیت‌های معدنی اعم از اکتشاف، استخراج و فرآوری درصورت اجرای صحیح ضوابط و معیارهای بخش معدن خبر داد.

وجیه‌اله جعفری که در همایش برنامه تهیه ضوابط و معیارهای بخش معدن سخن می‌گفت با بیان اینکه تدوین ضوابط و معیارهای بخش معدن یک الگو برای استفاده بهینه از ذخایرمعدنی کشور است، افزود: تهیه و تدوین این ضوابط و معیارها می‌تواند همسویی و همگرایی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها را در بخش معدن و صنایع معدنی به همراه داشته باشد. وی با بیان اینکه تهیه ضوابط و معیارهای بخش معدن و اجرای آنها می‌تواند به سرمایه‌گذاری بهینه و تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران در این بخش کمک کند، گفت: باید فرهنگ استفاده از ضوابط و معیارهای بخش معدن علاوه بر الزامات قانونی‌ای که دارد در فعالیت‌های معدنی نهادینه شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در انجام فعالیت‌های معدنی از طریق تهیه و به کارگیری معیارها، ضوابط و دستورالعمل‌ها را از اهداف و دستاوردهای این برنامه عنوان کرد و افزود: ایجاد زمینه مناسب برای ارزیابی و قابل مقایسه کردن نتایج و گزارش‌های فنی، ارتقای سطح مهارت و اطلاعات کارشناسان و فعالان بخش معدن و حذف موانع، پرهیز از تنوع تصمیم‌گیری، دوباره کاری و اتلاف منابع را از دیگر دستاوردهای تهیه و تدوین ضوابط و معیارهای بخش معدن برشمرد.

معاون امور معدنی گفت: با روند فعلی که دامنه فعالیت‌های معدنی روز به روز در حال گسترش است، شاید نیاز به بازنگری این آیین‌نامه‌ها و ضوابط در بخش معدن احساس شود که بر همین اساس ضوابط و معیارهای بخش معدن قابل به روز رسانی است که هرگاه نیاز شد در آن بازنگری صورت بگیرد، این امر به راحتی اتفاق بیفتد.