خبرگزاری مهر- مسوولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح دلایل سهمیه‌بندی عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌ها، از افزایش عرضه و توزیع این فرآورده نفتی در کلان‌شهرهای کشور خبر می‌دهند. با افزایش تعداد خودروهای لوکس در کلان‌شهرهای کشور، تقاضا برای خرید بنزین سوپر هم در شهرهای بزرگ از ابتدای سال جاری تاکنون، با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. با این حال؛ در یک هفته گذشته عرضه بنزین سوپر در اکثر جایگاه‌های کشور با کاهش روبه‌رو شده است و به ویژه در جایگاه‌های شمال شهر تهران اکثر جایگاه‌ها بنزین سوپر را عرضه نمی‌کنند. مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تایید کاهش عرضه بنزین سوپر گفت: این کاهش عرضه مقطعی و موقتی است و به زودی عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌ها افزایش می‌یابد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در حال حاضر تقاضا برای خرید بنزین سوپر در کلان‌شهرهای کشور بیش از شهرهای کوچک است، تصریح کرد: از این رو تمهیداتی برای عرضه بیشتر این فرآورده نفتی در جایگاه شهرهای بزرگ اندیشیده شده است. کشکولی با یادآوری اینکه از دو روز گذشته دستوراتی برای عرضه بیشتر بنزین سوپر در جایگاه‌های تهران و برخی از کلان‌شهرها صادر شده است، بیان کرد: به زودی عرضه این محصول نفتی به حالت عادی باز می‌گردد.

ناصر رئیسی‌فرد، رییس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور نیز با اعلام اینکه از دو روز گذشته عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های تهران به ویژه شمال شهر افزایش یافته است، گفت: بر این اساس، جلساتی هم با مسوولان شرکت ملی پالایش و پخش نفتی برگزار شده است. وی با تاکید بر اینکه همواره در ماه‌های پایانی سال شاهد افزایش تقاضا برای خرید بنزین سوپر در جایگاه‌ها هستیم، تاکید کرد: بر این اساس کاهش عرضه در شهرهای کوچک با توجه به پایین بودن تعداد خودروهای لوکس مشکلی ایجاد نمی‌کند.