گروه سوخت و نیرو- در شرایطی که وزارت نیرو در تلاش برای تدوین مکانیزمی در جهت افزایش قیمت آب و برق است، گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد نحوه افزایش قیمت آنها اعلام می‌شود. در آخرین گمانه‌زنی‌ها، بحث افزایش ۱۵درصدی قیمت آب و برق مطرح شده است. موضوعی که مجید نامجو، وزیر نیرو آن را تکذیب می‌کند. وی با اشاره به اینکه بحث افزایش قیمت برق و آب در بودجه ۹۰ دیده شده بود، به «ایسنا»، گفت: در بودجه ۹۱ چنین موضوعی مطرح نشده است و قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

درحالی که فعلا اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها متوقف شده و با این اقدام افزایش قیمت‌ها از جمله نرخ آب و برق به دلیل هدفمندی‌ یارانه‌ها تا پایان امسال منتفی شده است، اما شرکت‌های آب و برق اعلام می‌کنند که در صورت عدم افزایش قیمت با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

در این میان، یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است: اگر قرار باشد نرخ آب و برق خارج از قانون هدفمندسازی یارانه‌ها افزایش یابد، بهتر است این کار با بررسی دقیق و همه‌جانبه و با کمترین فشار اقتصادی به مردم انجام شود. به گفته ابراهیم نکو، افزایش قیمت برق و آب خارج از هدفمندسازی یارانه‌ها یعنی همان افزایش‌های سالانه که قبل از اجرای هدفمندسازی از سوی دولت انجام می‌گرفت. اگر در نهایت تصمیم به افزایش این دو قلم کالای پرمصرف در دولت گرفته شد، میزان افزایش باید کمتر از ۱۰ درصد باشد.