گروه صنعت و معدن - رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز کشور با اشاره به جایگاه صنعت کفش در کشور گفت: این صنعت به دلیل ارتباط با مشاغل دیگر چیزی بالغ بر یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرده است. رسول شجری افزود: زیرمجموعه‌های این صنعت شامل صنایع چرم طبیعی و مصنوعی، صنایع مس، چاپ و بسته‌بندی است که به مشاغل این صنعت افزوده است.

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز کشور در گفت‌و‌گو با «فارس» با انتقاد از روند حمایت از این صنعت گفت: اگر توجه ویژه‌ای به این صنعت اصیل و اشتغالزا که هیچ گونه ارزبری از کشور ندارد، شود، قطعا به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور مبنی بر کاهش بیکاری و افزایش اشتغال دست خواهیم یافت.

شجری ادامه داد: با توجه به اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی قرار داریم متاسفانه از طرف مسوولان اقتصادی مخصوصا صنعتی هیچ گونه حمایتی با توجه به مشکلات فعلی نشده است.

شجری تاکید کرد: این قشر مدت‌ها به دلیل صادرات مواد اولیه زیر فشار بوده و سوءاستفاده‌های فراوانی در این بخش از آنان شد. وی افزود: در این خصوص اصناف مرتبط با این صنعت به ناچار اعتراضات خود را در خصوص مشکلات فراوان به مجلس برده و این مشکلات را با نمایندگان در میان گذاشتند. رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز کشور گفت: بنده به عنوان مسوول این صنف با توجه به امکانات و سرمایه‌های عظیم بالقوه‌ای که در این صنعت وجود دارد اعلام آمادگی می‌‌کنم که تعاملی در این زمینه با مسوولان وزارت صنعت داشته باشم. شجری در خصوص جلساتی که با مسوولان وزارت صنعت در خصوص مشکلات این صنف برگزار شد، توضیح داد: مسوولان در وزارت صنعت، معدن و تجارت طی ۲۰ روز گذشته چندین ملاقات برای بررسی مشکلات این صنف داشته‌اند که خوشبختانه این جلسه منتج به ممنوعیت صادرات مواد اولیه این صنعت شد. رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز کشور گفت: این اقدام می‌تواند کمک شایانی برای این صنعت کند؛ اما کافی نیست.