ایسنا- ۹۰‌درصد از واحدهای سلولزی و بهداشتی تاکنون موفق به دریافت سهم خود از تسهیلات ۵‌میلیارد دلاری نشده‌اند. سیف‌ا... ملکی، رییس هیات‌مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران گفت: انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی از طرف وزارت صنایع و معادن موظف شده بود تا اطلاعات واحدهای زیرمجموعه خود را جمع‌آوری کرده و سهمیه تسهیلات را بر اساس این اطلاعات بین واحدها تقسیم‌بندی کند که در نهایت پس از انجام این مراحل، وزارت صنایع و معادن با ارسال نامه‌ای سهم هر یک از واحدها را از تسهیلات ارزی به بانک‌ها اعلام کرد. وی افزود: با این وجود بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی تاکنون حدود ۹۰‌درصد از واحدهای سلولزی و بهداشتی عضو انجمن موفق به دریافت سهم خود از تسهیلات ۵‌میلیارد دلاری نشده‌اند. او توضیح داد: بانک‌ها به دلایل مختلف از دادن تسهیلات به واحدهای صنعتی خودداری کرده‌اند که در این زمینه، مهمترین دلیل پرداخت نشدن تسهیلات به صنایع، بوروکراسی اداری موجود در بانک‌ها اعلام شده است.

به گفته وی، بسیاری از واحدهای عضو انجمن حتی بدهی معوق نیز نداشته و توانایی ارائه وثیقه‌های ملکی را نیز داشته‌اند، با این وجود این واحدها نیز موفق به دریافت تسهیلات از بانک‌ها نشده‌اند. این فعال صنعتی با اشاره به این‌که بانک‌ها کماکان ساز خود را می‌زنند، عنوان کرده بود: بین دستورات دولت و عملکرد بانک‌ها هماهنگی وجود ندارد و به عنوان مثال بانک‌ها اقدام به استمهال بدهی صنایع نمی‌کنند.معاون وزیر صنایع و معادن گفت: مشکل برخی از واحدهای تولیدی در دریافت تسهیلات، مربوط به بدهی‌های معوق این واحدهاست.

همچنین محسن حاتم، در واکنش به این اظهارنظر که بسیاری از واحدهای صنعتی عنوان می‌کنند که بانک‌ها از دادن تسهیلات پنج میلیارد دلاری به آن‌ها خودداری می‌کنند، عنوان کرد: پرداخت این تسهیلات به واحدهای صنعتی آغاز شده، اما مشکل اصلی در این بین بدهی‌های معوق برخی واحدهاست که در حال بر طرف کردن این مشکل هستیم.