تزریق روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز فازهای ۶ تا ۸ میدان مشترک پارس جنوبی به مخزن آغاجاری جهت دستیابی به دو میلیارد بشکه نفت، افزایش برداشت از مخزن، جلوگیری از کاهش تولید و بالا بردن تولید تاسقف ۳۰۰هزار بشکه در روز مهم‌ترین هدف راه‌اندازی طرح جمع‌آوری و تزریق گاز به میادین نفتی جنوب کشور است. غلام‌حسین نوذری، وزیر نفت اظهار کرد: این گاز توسط خط لوله‌ ۵۱۰ کیلومتری از عسلویه به آغاجاری منتقل شده و توسط تاسیسات تزریق گاز به این میدان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه به این ترتیب هم اکنون به ۱۰ میدان گاز تزریق می‌کنیم، توضیح داد: البته در برخی میدان‌ها نیز تزریق گاز با سیستم‌های جدید استفاده می‌شوند که منجر به افزایش فشار میدان خواهد شد.او سرمایه‌گذاری لازم برای افتتاح این طرح را ۲۷۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که با تزریق دو میلیارد فوت مکعب گاز، امکان برداشت بیشتر ۲ تا ۵میلیارد بشکه نفت از مخزن وجود دارد.

به گفته نوذری در حال حاضر تولید میدان آغاجاری روزانه حدود ۱۵۰هزار بشکه است که به ۳۰۰هزار بشکه افزایش پیدا خواهد کرد، این در حالی است که اگر تزریق انجام نشود، طی ۱۰ سال آینده تولید گاز از این میدان به ۵۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی همچنین گفت: هم اکنون تزریق با یک میلیارد فوت‌مکعب گاز شروع شده و تا شهریور به دو میلیارد فوت‌مکعب خواهد رسید. وزیر نفت در پاسخ به این سوال که به تازگی شرکت ریلاینس هند از تحریم موقت فروش بنزین به ایران خبر داده است، تصریح کرد: واردات بنزین ایران تحریم نشده و هیچگونه مشکلی از لحاظ تامین بنزین نداریم. در این زمینه خرید بنزین از بازارهای مختلف انجام می‌شود.