گروه صنعت و معدن- شروع فصل گرما و نزدیک شدن به پیک مصرف برق، وزارت نیرو را بر آن داشته که صنایع را فراخواند تا با همکاری آنها طرحی را برای انتقال تعطیلات تابستانی آنها به اوج مصرف تابستان که عموما در تیر ماه اتفاق می‌افتد، تهیه کند. دیروز نیز توزیع برق نواحی استان تهران، تعدادی از مدیران صنعتی را به جلسه فراخواند تا در رابطه با طرح تعطیلات تابستانی صنایع در سال ۸۸ از آنها نظرخواهی کند.

در این راستا محمدرضا ستوده، دبیرکل انجمن مدیران صنایع در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» به تشریح جزئیات این جلسه می‌پردازد و می‌گوید: در این جلسه که به درخواست مدیرعامل این شرکت تشکیل شده بود و کارشناسان انجمن مدیران صنایع و نمایندگانی از سازمان صنایع و معادن استان تهران نیز حضور داشتند، مقرر شد تا با همکاری متقابل بین شرکت توزیع و انجمن مدیران صنایع، اطلاع‌رسانی کافی در رابطه با تعطیلات صنایع در سال ۸۸ صورت گیرد.

وی می‌افزاید: همچنین قرار بر این است که در زمینه‌های آموزشی، کارشناسی و پژوهشی نیز سمینارها و همایش‌هایی برگزار شود تا بتوان به حل مشکلات صنعت در رابطه با تامین برق در تابستان ۸۸ و اوج مصرف پرداخت.

این در حالی است که محمد مسعود سمیعی‌نژاد نیز در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: در صورت رعایت برخی موارد از سوی صنعتگران، تابستان سال ۸۸ بدون مشکل برای واحدهای صنعتی سپری می‌شود.

این در حالی است که کارگروه حمایت از عدم قطعی برق صنایع در فصل تابستان به دستور وزیران صنایع و نیرو جلسات خود را از مدت‌ها قبل آغاز کرده است.

در این جلسات، وزارت نیرو متعهد شده در صورتی که واحدهای صنعتی برخی موارد مانند کاهش ۱۰‌درصدی مصرف برق را رعایت کنند، تابستان بدون هیچ مشکلی سپری شود.