مهر- مدیرعامل شرکت نیکو سارل در رابطه با سرمایه‌گذاری این شرکت در توسعه میدان‌گازی شاه دنیز جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در حال حاضر ایران در توسعه این میدان ۱۰‌درصد سهم دارد، افزود: به دلیل اینکه در ماه‌های گذشته به دلیل شرایط تحریم اجازه برداشت مایعات گازی را از این میدان به شرکت نیکو نمی‌دادند، ساخت تاسیسات خود را در این حوزه گازی آغاز کرده‌ایم. محمد جواد عاصمی‌پور با تاکید بر این موضوع که کلیه تاسیسات مورد نیاز برای برداشت مایعات گازی از میدان شاه دنیز باید تا سال ۲۰۱۰ میلادی تکمیل شود، اظهار کرد: با تکمیل تاسیسات برداشت، مایعات گازی از این میدان را به صورت مستقل آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت نیکو سارل در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در فاز دوم توسعه میدان گازی شاه دنیز حدود ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داشته باشیم، تبیین کرد: با توجه به سقوط قیمت‌های جهانی نفت خام و وجود رکود جهانی اجرای فاز دوم توسعه شاه دنیز کمی با تاخیر مواجه خواهد شد.

این مقام مسوول در شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه کاهش بهای نفت خام توجیه اقتصادی توسعه شاه دنیز را با تردیدهایی مواجه ساخته است، گفت: قصد داریم در توسعه این میدان گازی مشارکت داشته باشیم و حتی سهم خود را در فاز دوم افزایش دهیم.