طرحی در وزارت نفت در دست بررسی است که در صورت وقوع شرایط خاص در کشور ظرف مدت ۴۸ ساعت تمام بنزین مورد نیاز کشور قابل تامین خواهد بود. وزارت نفت در قالب طرح ملی ظرف ۴۸ ساعت می‌تواند تمام بنزین مورد نیاز کشور را تامین کند، حتی اگر امروز این نیاز مطرح شود در همین مدت زمان اعلام شده کل نیاز بنزین کشور تامین خواهد شد.

این طرح که مطالعات آن به پایان رسیده است، در وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی است.

مسوولان وزارت نفت در پاسخ به این پرسش که چرا در شرایط کنونی نیاز بنزین کشور ۴۸ ساعته تامین نمی‌شود، عنوان کرده‌اند: در حال حاضر فرآورده‌های دیگر را تامین می‌کنیم؛ زیرا نیاز امروز کشور به تامین این فرآورده‌ها است؛ ضمن اینکه می‌توانیم بنزین مورد نیاز را از بازار آزاد تامین و تهیه کنیم.

به گزارش مهر، این مسوولان با بیان اینکه محدودیتی برای تامین بنزین وجود ندارد، افزوده‌اند: در حال حاضر بازار برای تامین بنزین مورد نیاز کشور وجود دارد؛ ضمن اینکه سایر فرآورده‌های مورد نیاز در حال تامین است. در حال حاضر تولید روزانه بنزین ایران به ۴۵‌میلیون لیتر رسیده است. با اجرای طرح‌های بهینه سازی و افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های نفت اصفهان، تهران، تبریز و پایان یافتن مرحله دوم طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس، میزان تولید بنزین کشور به ۸۲‌میلیون لیتر در روز می‌رسد.

همچنین با تکمیل و ساخت واحد کت کراکر پالایشگاه نفت آبادان که در نیمه دوم امسال صورت می‌گیرد، میزان تولید بنزین کشور روزانه ۷‌میلیون لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.