گروه صنعت و معدن- صابر دری نژاد: نایب‌رییس خانه معدن می‌گوید: «کار در معدن یک کار کاملا تخصصی است که از عهده هیچ‌کس به جز متخصصان این بخش برنمی‌آید. لزوم داشتن تخصص در این حرفه محدود به سطح خاصی نمی‌شود و تمام سطوح، از کارگر گرفته تا کارشناس را در بر می‌گیرد.» «محمد بهرامن» در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد با تاکید بر اینکه کار معدن بدون شک یک کار سخت و زیان‌آور است، خاطرنشان می‌کند: «ولی این بدان معنا نیست که هرکس که قرار است به نحوی مجازات شود به معادن برده شود. اصولا معادن کشور ما در مناطقی قرار گرفته‌اند که افراد خاصی در آنجا به فعالیت می‌پردازند، اما به هیچ‌وجه از جنس مخرب جامعه نیستند، بلکه افرادی کاملا شرافتمند و قابل احترامند. بحث فرستادن اراذل به معادن در گذشته مطرح بوده است. برای مثال، پیش از جنگ جهانی دوم در منطقه سیبری و در برخی مناطق دیگر تبهکاران برای کار اجباری به معادن رانده می‌شدند.»

وی می‌افزاید: «در کشور ما به‌رغم اینکه معادن در مناطق محروم قرار دارند، بخش تحصیل کرده جامعه نیز به دلیل گرایش فنی و علمی که در این خصوص دارند وارد این حوزه شده‌اند. بخش کارگری معادن ما نیز اکثرا از بومی‌های منطقه هستند و چرخ اقتصاد کشور را در آن مناطق به حرکت در می‌آورند.»

بهرامن با بیان اینکه به عنوان نماینده جامعه معدنی کشور قطعا موافق حضور اراذل و اوباش در معادن نیست، اظهار داشت: «ما برای فعالان بخش معدن احترام خاصی قائل هستیم. همچنین این افراد مورد احترام تمام دست‌اندرکاران و مسوولان کشور نیز بوده و هستند. بنابراین به نظر من چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد.»