31 کشور خارجی میهمان نمایشگاه نفت تهران

گروه انرژی- وزیر نفت با اشاره به حضور بیش از یک‌هزار و ۲۸۷ شرکت داخلی و خارجی در چهاردهمین نمایشگاه بین‏المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران گفت: پیش‌بینی می‏شود با برگزاری این نمایشگاه، سطح مشارکت خارجی‏ها در صنعت نفت ایران افزایش یابد.

غلامحسین نوذری با بیان این که تاکنون حضور ۴۱۷ شرکت خارجی از ۳۱ کشور دنیا در نمایشگاه تهران قطعی شده است، بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه بین‏المللی، فرصتی برای نشان دادن توانمندی ساخت داخل و توان شرکت‏های پیمانکار، مشاور و سازنده داخلی خواهد بود.

به گفته وی، در این دوره شرکت‏های خارجی این فرصت را پیدا می‏کنند تا سطح مشارکت‏های خود را با صنعت نفت ایران افزایش دهند.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی با حضور بیش از یک‌هزار و ۲۸۷ شرکت داخلی و خارجی، از اول اردیبهشت و به مدت ۵ روز در محل نمایشگاه‏های بین‏المللی تهران آغاز به کار می‏کند.

بر اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری سال ۱۳۸۸ به نام سال «اصلاح الگوی مصرف»، مهم‏ترین شعار برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‏المللی نفت، گاز و پتروشیمی امسال «از تلاش شما برای صرفه جویی سپاسگزاریم» انتخاب شده است.

استفاده از فرصت‏ها و تعامل با شرکت‏های داخلی و خارجی، تعامل با تولیدکنندگان در زمینه نفت و انرژی با حضور مدیران عامل‏ چهار شرکت اصلی صنعت نفت و شرکت‏های تابعه و آشنایی عموم مردم با صنعت یکصد ساله نفت ایران، از مهم‏ترین اهداف برگزاری این گردهمایی ۵ روزه بین‏المللی در تهران خواهد بود.

بر اساس آمار ستاد اجرایی برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‏المللی نفت، گاز و پتروشیمی، تاکنون ۸۱۱ شرکت داخلی و ۴۵۳ شرکت خارجی از ۳۳ کشور جهان در پنج قاره، متقاضی حضور در این نمایشگاه شده‏اند. پیش‌بینی می‏شود در روزهای باقیمانده حضور چند کشور دیگر قطعی شود.

این گزارش می‏افزاید: آمار ثبت نام شرکت‏های خارجی در چهاردهمین دوره برگزاری نمایشگاه بین‏المللی نفت، گاز و پتروشیمی حکایت از رشد ۲۵ درصدی در این بخش دارد. استقبال شرکت‏های بزرگ اروپایی و منطقه‏ای در این دوره، بیانگر شکستن تحریم‏ها و محدودیت‏هایی است که برای کشورمان ایجاد شده است.

تنها از کشور آلمان، ۹۰شرکت مطرح و فعال در صنعت نفت در دوره چهاردهم نمایشگاه‏های بین‏المللی تهران حضور یافته‏اند که این موضوع، بیانگر اهمیت ویژه صنعت نفت ایران برای شرکت‏های اروپایی است.

بر پایه این گزارش، تاکنون برای برگزاری این نمایشگاه حدود هفت‌هزار و ۹۰۴ مترمربع فضای باز و ۲۲‌هزار و ۲۰۴ مترمربع فضای مسقف غرفه از سوی شرکت‏های داخلی و خارجی در سالن‏های متعدد نمایشگاه و محوطه باز تعیین شده است. در نظر گرفتن طرح‏های متنوع و افزایش سطح کیفی نمایشگاه نسبت به ۱۳ دوره گذشته، یکی از مهم‏ترین برنامه‏های مورد نظر در برگزاری نمایشگاه بین‏المللی نفت، گاز و پتروشیمی امسال است.

این گزارش حاکی از آن است که یکی از روزهای برگزاری نمایشگاه با عنوان روز «نفت و خانواده» نامگذاری شده است که با این نامگذاری و حضور اقشار گوناگون جامعه در این روز، جشن یکصد سالگی صنعت نفت ایران برای عموم مردم و با هماهنگی با مدارس و دانشگاه‏های تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، همدان برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان با هدف آشنایی با صنعت نفت کشور برگزار خواهد شد.