فارس- وزیر صنایع و معادن گفت: با هدف افزایش رقابت‌پذیری بخش صنعت، بسته حمایتی وزارت صنایع در حمایت از صنعت کشور این هفته در دولت مطرح می‌شود. علی‌اکبر محرابیان روز گذشته افزود: موارد عمده این بسته در بخش مالیات، نقدینگی، بیمه و افزایش رقابت‌پذیری محصولات صنعتی است که انتظار می‌رود با تصویب آن تنگناهایی که بخش صنعت با آن روبه‌رو است، در قالب این طرح برطرف شود تا زمینه برای پویایی صنعت کشور فراهم شود.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل فروش محصولات با توجه به وضعیت قیمت‌های جهانی به چه صورت حل می‌شود، اظهار داشت: موضوع قیمت به عنوان مشکل از سوی وزارت صنایع ارزیابی نمی‌‌شود، چراکه هر کالا قیمت خود را دارد و قیمت آن توسط بورس‌هایی که در کشور فعالیت می‌کنند، قیمت‌گذاری می‌شود.

وزیر صنایع و معادن خاطرنشان کرد: با وجود اینکه قیمت آلومینیوم در ابتدای امسال با رشد چشمگیری روبه‌رو و دو برابر قیمت روز بوده است این موضوع سبب شد قیمت مواد اولیه کاهش پیدا کند که در این شرایط باید تلاش کنیم تا در سال اصلاح الگوی مصرف با کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری سود‌آوری و افزایش رقابت‌پذیری، تولید محصولات را افزایش دهیم که این مهم از برنامه‌های جاری وزارت صنایع و معادن است.

محرابیان با اشاره به رفع مشکل نقدینگی تصریح کرد: کاهش نقدینگی در بخش صنعت وجود دارد که باید با ریشه‌‌یابی علل بروز آن به گونه‌ای عمل کنیم که این مشکل در آینده برطرف شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۹۰درصد رشد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت نسبت به سال ۱۳۸۶ در بخش‌های مختلف صنعتی در کشور به وقوع پیوسته که این میزان سرمایه‌گذاری در تاریخ صنعت کشور بی‌سابقه بوده است.

وزیر صنایع و معادن بیان کرد: منابع کشور در بخش خصوصی، دولتی و بانکی صرف این موضوع شده و به همین میزان طرح‌هایی که به مرحله بهره‌برداری رسیده است به تقاضای سرمایه در گردش اضافه شده است.

محرابیان با اشاره به وضعیت تولید محصولات آلومینیومی در کشور عنوان کرد: ایران در سال گذشته با وجود کاهش جهانی تولید آلومینیوم و فولاد رکورد تولید اکثر محصولات صنعتی همچون فولاد، خودرو، آلومینیوم و مس را شکسته و موفق به تولید چشمگیری در این زمینه‌ها شده است.