ایسنا- از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان صنایع و معادن استان در سال جدید، پیگیری روند بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه، سوخت و بهره‌گیری از منابع انسانی خواهد بود.

محمدرضا مس‌فروش، رییس سازمان صنایع و معادن استان تهران، با بیان این مطلب افزود: در سال جدید برنامه‌ریزی برای بهره‌وری مناسب‌تر نیروی انسانی،‌ مواد اولیه، سوخت و انرژی الکتریکی با همکاری تشکل‌های مرتبط در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین در پایان دور دوم سفر هیات دولت در استان تهران، پیشنهاد ایجاد دو شهرک صنعتی جدید و مستثنی شدن یک شهرک از شمول ممنوعیت استقرار برخی صنایع نیز ارائه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: یکی از شهرک‌های پیشنهادی در مسیر فیروزکوه و دماوند و دیگری در محور غرب استان خاص صنایع دانش بنیان بوده و پیشنهاد صدور مجوز استقرار تمام صنایع در شهرک صنعتی سالاریه نیز ارائه خواهد شد.

وی افزود: در صورت تصویب این پیشنهادها در هیات دولت، سطح زیربنایی شهرک‌های صنعتی موجود استان افزایش یافته و تاثیر چشم‌گیری نیز در توسعه مناطق مختلف خواهد داشت.

مس‌فروش گفت: در سال جدید پیگیری تصمیمات دور اول سفرهای استانی هیات دولت نیز در دستور کار قرار داشته و پیشنهاد‌های جامعی نیز برای ارتقای وضعیت صنایع مستقر در استان ارائه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصاد جهانی تلاش خواهد شد که با برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های مناسب از صدمه به واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در استان جلوگیری شود.