خط اعتباری جدید برای صنایع کشور

بسته حمایتی صنایع در هفته جاری بازگشایی می‌شود

گروه صنعت و معدن- همزمان با راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح یک‌و‌نیم‌میلیون تنی سیمان ساروج بوشهر جشن خودکفایی سیمان پس‌فردا برگزار می‌شود. علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن، در دور دوم سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان از دستیابی کشور به تولید ۶۰میلیون تن سیمان در سال خبر داد و افزود: با این میزان تولید کشور در زمینه تولید، سیمان به خودکفایی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ما، جشن خودکفایی سیمان در روز دوشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

کشور در زمینه تولید سیمان طی دو سه سال اخیر دست به ظرفیت‌سازی زده و تلاش می‌شود همزمان با افزایش ظرفیت تولید، محدودیت موجود بر سر قیمت‌گذاری این محصول از میان برود. با این حال بر اساس آمارهای اخیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان سیمان، ایران در سال گذشته حدود ۴/۴۴میلیون تن سیمان تولید کرده است.

فراتر از آمار تولید، ظرفیت‌سازی‌های انجمن نشان می‌دهد که تولید سیمان کشور به سطح ۵۹ تا ۶۰میلیون تن رسیده است و در صورت رونق صنعت ساختمان، ظرفیت‌سازی صورت گرفته به آمارهای عملیاتی تبدیل می‌شود.

وزیر صنایع و معادن در حاشیه سفر هیات دولت به اصفهان می‌گوید: بخش صنعت و معدن کشور در سال ۸۷ بالاترین رشد سرمایه‌گذاری را در طول تاریخ کشور به دست آورد.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت صنایع و معادن؛ مهندس علی‌اکبر محرابیان افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش صنعت و معدن کشور در سال ۸۷ معادل ۲۴هزارو ۶۰۰میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۸۶ بالغ بر ۹۰درصد رشد نشان می‌دهد.

آمارهای گویا

وی صبح چهارشنبه در جریان دور دوم سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان، به عنوان وزیر معین در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان حضور یافت و طی سخنانی گفت: امروز توسعه و آبادانی کشور بیش از پیش شتاب گرفته است و آمارهای موجود گویای آن است که به‌رغم وجود بحران اقتصادی در جهان و با وجود مشکلات و تحریم‌های دشمنان، اقتصاد کشور رشد بسیار مطلوبی داشته است.

وزیر صنایع و معادن همچنین اعلام کرد: با همت دولتمردان و تلاش متخصصان داخلی، صنعت سیمان کشور پس از هفتاد سال به خودکفایی رسید و دوشنبه آینده جشن ملی خودکفایی صنعت سیمان برگزار می‌شود.

شعارهای انتخابات

مهندس محرابیان با اشاره به اینکه بررسی مشکلات، چالش‌ها، دستاوردها و ظرفیت‌های استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور از شعارهای انتخابی ریاست جمهوری بوده است، بر اجرای این مهم تاکید کرد و گفت: برگزاری سفرهای دور اول و دوم هیات دولت و پیگیری اجرای مصوبات، موید این مطلب است.

وی کم کردن فاصله بین مردم و مسوولان را یکی از اقدامات مهم دولت نهم عنوان کرد و یادآور شد: مسوولان مکلف هستند تا روزبه‌روز این فاصله را کمتر کنند، البته این فاصله نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.

بسته این هفته می‌آید

وزیر صنایع ومعادن، اصلاح الگوی مصرف، تامین نقدینگی و مشکلات ناشی از بحران اقتصادی در غرب را از دغدغه‌های مهم بخش صنعت و معدن کشور در سال‌جاری دانست و گفت: دولت با تشکیل کارگروه حمایت از تولید و با تفویض اختیارات کامل به این کارگروه، در تلاش است تا کشور کمترین آسیب را از بحران جهانی غرب ببیند.

محرابیان افزود: در این راستا پیش‌بینی می‌شود اولین بسته حمایتی از تولید در ۲۰ بند هفته آینده ابلاغ شود. وی تصریح کرد: همه این اقدامات تنها در جهت پشتیبانی از تولید داخل است و کار اصلی در پیشگیری از تاثیر بحران جهانی، تنها با تلاش و کوشش صنعتگران و تولیدکنندگان میسر خواهد شد.

خط اعتباری جدید

وزیر صنایع و معادن افزود: در تلاش هستیم با گرفتن یک خط اعتباری جدید تا حدود زیادی مشکلات نقدینگی بخش تولید کشور را مرتفع کنیم. وی با تاکید بر اینکه باید در مقولات اقتصادی کاهش مصرف را به عنوان یک گنج و منبع جدید دید، افزود: در شرایط بحران، تولیدکننده‌ای برنده است که با کاهش قیمت و عرضه بیشتر به تولید خود ادامه دهد.