مهر- کارخانجات نساجی بروجرد طی یک ماه گذشته مجبور به فسخ قرار داد و اخراج حدود ۴۰۰نفر از کارگران خود شد. با توجه به زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی کارخانجات نساجی بروجرد در روزهای پایانی سال گذشته با اخراج بیش از ۱۶۰ نفر از کارگران این کارخانه و فسخ قرارداد بالغ بر ۲۰۰ نفر از کارگران زمزمه‌های تعطیلی این صنعت پویا و فعال بروجرد رنگ واقعیت بیشتری گرفت.

کارگران اخراج‌شده و از کار بیکار شده نساجی بروجرد بنا به برخی از اظهارات بین هشت تا ۱۵ سال سابقه کار در نساجی بروجرود را دارند. مدیرعامل کارخانجات نساجی بروجرد با بیان اینکه مشکل کارگران این صنعت برجسته بروجرد تا سه‌چهار ماه دیگر حل می‌شود، ادامه داد: اگر این مشکل حل نشود صنعت نساجی بروجرد درگیر موضوع خواهد شد و بحران، این صنعت را بیشتر درگیر خواهد کرد.

چنگیز آصفی افزود: فروش نساجی بروجرد در سه‌ماه آخر سال ۸۶ بیش از ۱۲۰میلیارد ریال بوده که متاسفانه این میزان با کاهش چشمگیر ۱۰۰میلیارد ریال در سه‌ماه آخر سال ۸۷ به ۲۰میلیارد ریال هم نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه خرید مواد اولیه برای ادامه کار این صنعت نیازمند فروش اجناس باقی‌مانده در انبارها است، ابراز امیدواری کرد: با مجاب کردن خریداران عمده صنعت نساجی بروجرد و گرفتن سفارشات جدید می‌توانیم کارخانجات نساجی بروجرد را با ۵۰درصد ظرفیت تولید فعال کنیم.