میزان تولید آلومینیوم کشور در سال ۸۷ به ۲۴۸‌هزار تن رسید که در مقایسه با سال ۸۶، معادل ۲۲‌درصد افزایش داشت و ظرفیت تولید آلومینیوم کشور نیز در مجموع به ۴۵۷‌هزار تن است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو)، مهندس مرتضی مرجانی، مدیرعامل آلومینیوم اراک(ایرالکو) گفت: تولید آلومینیوم ایرالکو در سال ۸۷ به ۱۴۵‌هزار تن رسید که در مقایسه با سال ۸۶ معادل ۲۱‌درصد افزایش نشان داد.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌ جدید ایرالکو (لوپ‌۲ و ۳)

میزان ظرفیت این محصول استراتژیک درشرکت ایرالکو به ۲۰۰هزارتن رسید.مهندس مهدی ثقفی، مدیرعامل آلومینیوم المهدی گفت: میزان تولید آلومینیوم این شرکت در سال ۸۷، معادل ۱۰۳‌هزار و ۲۴۲ تن بود که در مقایسه با تولید سال ۸۶ معادل ۳۲‌درصد افزایش داشت.

وی افزود: برنامه تولید سال جاری آلومینیوم المهدی ۱۴۰‌هزار تن است که ۳۰‌هزار تن آن سهم طرح هرمزآل خواهد بود.

مهندس علی‌اکبر گلکار، مجری طرح آلومینیوم هرمزآل نیز اظهار کرد: ظرفیت طرح آلومینیوم هرمزآل ۱۴۷‌هزار تن است که فاز نخست آن در اردیبهشت‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

ظرفیت تولید آلومینیوم ایرالکو ۲۰۰‌هزار تن، ظرفیت تولید آلومینیوم المهدی ۱۱۰‌هزار تن و ظرفیت طرح آلومینیوم هرمزآل ۱۴۷‌هزار تن که در مجموع معادل ۴۵۷‌هزار تن است.شرکت‌های آلومینیوم المهدی و ایرالکو از شرکت‌های تابعه سازمان توسعه و طرح آلومینیوم هرمزآل نیز از طرح‌های در دست اجرای ایمیدرو است.