مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی می‌گوید: در حال حاضر وضعیت قیمت‌ها به گونه‌ای است که تولیدات زیان‌ده بوده و قیمت فروش در بازار پایین‌تر از قیمت تمام شده است. مهدی ثقفی خاطرنشان کرد: با این وجود آلومینیوم المهدی از نظر کمی و کیفی در بهترین دوره تاریخ ۱۱ ساله خود قرار دارد؛ به گونه‌ای که تمام ۲۴۰ دیگ آن در مدار تولید است. از نظر کیفی نیز کیفیت محصولات بالاتر از استاندارد لندن با درجه ۷/۹۹درصد بوده و کیفیت متوسط تولید به ۷۸/۹۹درصد رسیده که بالاتر از کیفیت استاندارد لندن است.

ثقفی با بیان این‌که با افزایش قیمت نفت در یک ماه اخیر، قیمت آلومینیوم در سطح جهان مقداری افزایش یافته و از حدود ۱۳۰۰ به ۱۴۰۰دلار رسید. است، گفت: به نظر می‌رسد که از نیمه دوم اردیبهشت، وضعیت ساخت و ساز نیز مقداری بهبود یافته و با افزایش ساخت و ساز، مصرف آلومینیوم و در نتیجه تقاضا برای این محصول افزایش یابد.

وی در گفت و گو با «ایسنا» خاطرنشان کرد: سیاست دولت نیز پرداخت وام مسکن است که این مساله منجر به رونق ساخت و ساز و در نتیجه بهبود بازار تمام فلزات مانند مس، فولاد و آلومینیوم خواهد شد.

ثقفی افزود: در راستای فرمایش‌ مقام معظم رهبری کمیته‌هایی را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش قیمت تمام شده محصولات تشکیل داده‌ایم که در حال فعالیت هستند.

وی در شرایط فعلی حفظ اشتغال این شرکت را حائز اهمیت دانست و گفت: در حال حاضر دو هزار نفر به طور مستقیم در این واحد مشغول انجام فعالیت هستند.

مدیرعامل آلومینیوم المهدی همچنین درباره ظرفیت اسمی آلومینیوم کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت نصب‌شده آلومینیوم کشور حدود ۲۵۰هزار تن است که شامل آلومینیوم اراک با ظرفیت ۱۴۰هزار تن و المهدی با ظرفیت ۱۱۰هزار تن می‌شود.