شانا- وزارت ارتباطات ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای از حضور شرکت دولتی نفت این کشور «پترولئوس دو ونزوئلا»

«پی.دی.وی.اس.ای» در ۱۷ میدان نفتی ایران خبر داد. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، وزارت ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «پی.دی.وی.اس.ای» یادداشت تفاهمی‌ را برای حضور در ۱۷ میدان نفتی ایران امضا کرده است.

این توافقنامه در مدت سفر هوگو چاوز، رییس‌جمهوری ونزوئلا به تهران امضا شده است. شرکت دولتی نفت ونزوئلا همچنین برای حضور در توسعه بیشتر میدان گازی پارس جنوبی توافق کرده است.

بنا بر این بیانیه، ونزوئلا و ایران بر اجرای طرح مطالعاتی مشترک در مورد یک میدان نفتی ونزوئلا نیز توافق کردند.

مدیرعامل شرکت پتروپارس روز گذشته با بیان این که احتمال دارد توسعه یک یا دو میدان از ۱۷ میدان کوچک جدید نفتی و گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با همکاری شرکت ملی نفت ونزوئلا و شرکت پتروپارس بررسی شود، افزود: به احتمال فراوان، یک تا دو میدان نفتی و گازی از مجموع میدان‌های یاد شده به صورت مشترک میان شرکت ملی نفت ونزوئلا و شرکت پتروپارس برای توسعه به قرارداد خواهد رفت.

منوچهری همچنین از حضور این شرکت برای مشارکت در توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی خبر داد و گفت: شرکت ملی نفت ونزوئلا با کمک اطلاعات اولیه شرکت پتروپارس از مخزن فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی، مشارکت در توسعه این بخش از میدان گازی پارس جنوبی را بررسی می‌کند.