مهر - وزیر نفت با اشاره به نامگذاری سال ۸۸ به نام «اصلاح الگوی مصرف» از سوی مقام معظم رهبری، از هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان بزرگترین تصمیم تاریخ اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: در شرایط فعلی ضرورت تشکیل شورای عالی انرژی زیر نظر ریاست جمهوری احساس می‌شود. غلامحسین نوذری اظهار کرد: این شورا در صورت تشکیل باید زیر نظر ریاست‌جمهوری باشد که می‌تواند بحث مسکن، صنایع، تولید و مجموعه‌ اینها را هدایت کند. وی افزود: تصمیمات خوبی هم گرفته شده، ابزار و زمینه‌ها فراهم است و باید با نگاه به فرمایش مقام معظم رهبری این مساله را در سال ۱۳۸۸ جدی‌تر پیگیری کنیم.

وی گفت: نگاه وزارت نفت به فرمایش مقام معظم رهبری در این راستا نگاه صرف سازمانی نیست، بلکه به آن به عنوان یک تکلیف می‌نگریم.

وی با تاکید بر این موضوع که دولت در سال‌های گذشته بر اصلاح الگوهای مصرف به ویژه در بخش انرژی تاکید کرده است، از سهمیه بندی بنزین و راه اندازی سامانه کارت هوشمند سوخت به عنوان یکی از این اقدامات یاد کرد و اظهار کرد: با اجرای این طرح ملی، میزان صرفه جویی در مصرف بنزین به ۲۲‌میلیون لیتر در روز کاهش پیدا کرده است.

این عضو کابینه دولت نهم ادامه داد: اگر سهمیه‌بندی بنزین و عرضه سوخت از طریق سامانه هوشمند اتفاق نمی‌افتاد باید امسال روزانه ۴۵‌میلیون لیتر وارد کشور می‌شد.