گروه انرژی- نماینده پرسش‌کننده از وزیر نفت از پاسخ‌های غلامحسین نوذری قانع نشد، اما از مجلس خواست تا در این خصوص رای‌گیری صورت نگیرد. وزیر نفت در بخشی از اظهاراتش اعلام کرد که اگر ایران در مذاکره با ترکمنستان برای پیگیری خسارت ناشی از قطع گاز وارداتی این کشور در سال گذشته به نتیجه نرسد، موضوع را از طریق داوری پیگیری می‌کند.

به گزارش فارس، غلامحسین نوذری وزیر نفت که جهت پاسخ به سوال سیروس سازدار نماینده مرند،‌ جلفا در خصوص علت قطعی گاز در سال ۱۳۸۶ و اعلام میزان خسارات وارده به کشور در صحن علنی مجلس حضور یافته بود، اظهار داشت: باید بپذیریم وضعیت سرمایی که در سال گذشته اتفاق افتاد، وضعیت بحرانی بود.

وی در خصوص قطع گاز ترکمنستان نیز گفت: تیمی در این وزارتخانه برای پیگیری این موضوع در ابعاد صنعتی و خانگی تشکیل و گزارش‌های مربوطه آماده شده است.

نوذری افزود: قرارداد حاکی از آن است که باید با طرف قرارداد مذاکره کنیم و اگر مذاکره قانع‌کننده نبود به داوری برسیم که این کار در مسیر اجرا است و ما با طرف ترکمن در حال مذاکره هستیم که ۲ دور مذاکره تاکنون انجام شده است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: در صورتی که ترکمنستان و ایران به توافق نرسند، برای خسارت‌های وارده به داوری خواهیم رسید.

پس از اظهارات وزیر نفت سیروس سازدار اعلام کرد که از پاسخ نوذری قانع نشده، اما از مجلس خواست تا در این خصوص رای‌گیری صورت نگیرد.