سومین دوره انتخابات هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی معدن، امروز (پنجشنبه ۱۵ اسفندماه جاری) با حضور ۴۵۵ نفر به صورت همزمان در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وجیهه‌الله جعفری مدیرکل نظارت و ایمنی معادن وزارت صنایع‌ومعادن، با اعلام این خبر افزود: سومین انتخابات هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی معدن در ۲۹ استان (به‌جز خوزستان) و ۳۱ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. وی علت عدم‌برگزاری این دور از انتخابات در استان خوزستان را عدم‌تحقق شرایط انتخابات در این استان اعلام و بیان کرد: در این استان انتخابات مزبور اردیبهشت سال ۸۸ برگزار خواهد شد. جعفری یادآور شد: در دو استان آذربایجان غربی و یزد نیز به علت بعد مسافت و تعداد اعضاء، هرکدام دو حوزه انتخابیه درنظر گرفته شده است. مدیرکل نظارت و ایمنی معادن گفت: تعداد کل داوطلبان استان‌ها حدود ۴۵۵ نفر است که در رشته معدن حدود ۲۳۵ نفر، در رشته زمین‌شناسی ۱۶۸ نفر، در رشته نقشه‌برداری ۲۹ نفر و متالوژی استخراجی ۲۰ نفر است.

به گفته جعفری، بیشترین داوطلبان از استان‌های تهران و خراسان رضوی و کمترین داوطلبان از استان سمنان بوده‌اند.

مدیرکل نظارت و ایمنی معادن در ادامه تصریح کرد: انتخابات صبح روز پنج شنبه همزمان در استان‌های کشور آغاز و تا بعد از ظهر ادامه خواهد داشت، اما با تشخیص هیات اجرایی و تایید ناظر، انتخابات هر استان تا دو ساعت نیز قابل تمدید است. مهندس جعفری از مهم‌ترین شرایط شرکت در انتخابات هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی معدن را عضویت در این سازمان دانست و افزود: پرداخت حق عضویت از شرایط عضویت است و تمهیداتی اتخاذ شده است که در روز انتخابات نیز متقاضیان شرکت در انتخابات بتوانند با پرداخت حق عضویت، در این مهم مشارکت کنند.

وی یادآور شد: داشتن کارت عضویت یا کارت ملی یا شناسنامه برای شرکت در انتخابات الزامی است.

مهندس جعفری افزود: تا یک هفته پس از برگزاری انتخابات به شکایات رسیدگی شده و پس از آن نتایج اعلام خواهد شد.

وی حضور فعال و پرشور اعضا در این انتخابات را در تصمیمات و سیاستگذاری‌های آتی این سازمان و حصول اهداف و تخصصی کردن و فراهم آوردن شرایط بهتر فعالیت‌های معدنی در آینده را بسیار موثر دانست.