دولت برای دستیابی به اهداف توسعه در بخش صنعت فرابخشى گردشگرى و لزوم ایجاد و بهر‌ه‌بردارى از تاسیسات گردشگرى و احیاى واحدهاى گردشگرى موجود و رفع مشکلات آن‌ها، با عضویت سازمان میراث فرهنگى، گردشگری و صنایع دستی در کمیسیون بررسى و شناسایى عوامل موثر بر مشکلات صنایع تولیدى موافقت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانى دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستى و گردشگرى با عضویت سازمان میراث فرهنگى در کمیسیون بررسى و شناسایى عوامل موثر بر مشکلات صنایع تولیدى موافقت کرد.

پیش از این هیات وزیران در جلسه ‌اول آبان ماه به منظور بررسى و شناسایى عوامل تاثیر مشکلات کنونى داخلى بر صنایع تولیدى و واحدهاى کشاورزى کشور براى ارائه راه‌‌حل‌هاى عملى در جهت پیشگیرى از تعطیلى واحدهاى یادشده با رعایت همه ابعاد و مسائل مربوط به آنها موافقت کرد. کمیسیونى مرکب از وزیران صنایع و معادن، دادگسترى، رفاه و تامین اجتماعی، کشور، جهاد کشاورزی، امور اقتصادى و دارایی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزى کشور و رییس‌کل بانک مرکزى جمهورى اسلامى ایران و استاندار استان ذی‌ربط حسب مورد با مسوولیت وزیر کار و امور اجتماعى تشکیل شود که با تصمیم جدید دولت، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستى و گردشگری نیز به این کمیسیون افزوده شد.

اولویت‌های این کمیسیون یافتن راه‌‌حل‌هاى مربوط به پیشگیرى از تعطیلى واحدهاى تولیدى و کشاورزى و همچنین گردشگری و صنایع دستی کشور است که ملاک تصمیم‌گیری در این کمیسیون موافقت اکثریت وزیران عضو کمیسیون است که در صورت تایید رییس‌جمهور و با رعایت ماده (‌١٩) آیین‌نامه داخلى هیات دولت قابل ابلاغ است.