یک خصوصی در جمع 10 رتبه اول
دنیای اقتصاد- در تازه‌ترین رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران که سازمان مدیریت صنعتی اسامی آنها را براساس میزان فروش در سال ۸۶ اعلام کرده، همان ۱۰ شرکت پرفروش سال ۸۵ با تغییرات در رتبه‌بندی ۱۰تای اول پرفروش‌ترین‌های سال ۸۶ را به خود اختصاص داده‌اند. از ۱۰ شرکت پرفروش سال ۸۶ یک شرکت متعلق به بخش‌خصوصی است. نیمی از فروش مجموع ۱۰۰ شرکت برتر نیز توسط ۱۳ شرکت اول فهرست انجام شده است.

سازمان مدیریت صنعتی معرفی کرد
۱۰۰ شرکت برتر ایران در سال ۸۶
سهم 20 درصدی غیردولتی‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌ها
گروه صنعت و معدن - در تازه‌ترین رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران که سازمان مدیریت صنعتی اسامی آنها را براساس میزان فروش در سال ۸۶ اعلام کرده، شرکت‌های خصوصی‌ و شبه دولتی سهم نزدیک به ۲۰درصدی را در لیست به خود اختصاص داده‌اند.
سهم شرکت‌های خصوصی در 30 رتبه اول لیست 100 شرکت برتر سال 86 نسبت به سال قبل از آن سه برابر افزایش یافته است؛ به طوری که در سال جاری بانک پارسیان، شرکت توسعه صنایع بهشهر و بانک اقتصاد نوین موفق شدند به ترتیب با فروشی معادل 2هزار و 822میلیارد و 980میلیون تومان، 978میلیارد و 890میلیون تومان و 963میلیارد و 310میلیون تومان حایز رتبه‌های 9، 28 و 30 به لحاظ بیشترین فروش شوند.به گزارش دنیای‌اقتصاد درسال 86 در مقایسه با سال 85 هیچ شرکت جدیدی موفق نشد در ردیف 10 شرکت اول پرفروش قرار بگیرد و فقط همان 10 شرکت پرفروش سال 85 با تغییرات در رتبه‌بندی 10تای اول پرفروش‌ترین‌های سال 86 را به خود اختصاص داده‌اند. از 10 شرکت پرفروش سال 86 یک شرکت متعلق به بخش‌خصوصی است.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در سال ۸۶ با فروشی معادل ۹هزار و ۸۷۸میلیارد و ۴۵۰میلیون تومان پرفروش‌ترین شرکت در ایران معرفی شده است. حجم ریالی فروش ایمیدرو در سال ۸۶ معادل ۳۱درصد نسبت به فروش سال قبل از آن رشد داشته است.در سال ۸۶ مجموعه ۱۰۰ شرکت برتر ایران فروشی معادل ۱۱۳هزارو ۸۴میلیاردو ۵۰۰میلیون تومان داشته‌اند که این رقم نسبت به سال ۸۵، ۲/۳۰درصد رشد فروش را نشان می‌دهد. در لیست ۱۰۰ شرکت برتر ایران در سال ۸۶، ۱۰ شرکت اول فروشی معادل ۳/۲۱ برابر فروش ۱۰ شرکت انتهای فهرست دارند.
به گزارش دنیای اقتصاد، نیمی از فروش مجموع 100 شرکت برتر توسط 13 شرکت اول فهرست انجام شده است. 8 شرکت تازه‌وارد در لیست 100 شرکت برتر سال 86 به چشم می‌خورد که از این تعداد یک شرکت غیردولتی است.