وزیر صنایع‌و‌معادن اعلام کرد: کاهش قیمت محصولات صنعتی طی ماه‌های اخیر، بازار محصولات صنعتی را رونق داده است. علی‌اکبر محرابیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار داشت: کاهش قیمت محصولات صنعتی باعث افزایش قدرت خرید مردم شده است که در نهایت به نفع تولیدکنندگان خواهد بود. محرابیان اظهار داشت: در آستانه فصل خرید با همت تولیدکنندگان، قیمت محصولات صنعتی کاهش خوبی داشته، به نقطه تعادل رسیده و شرایط خوبی برای خرید مردم ایجاد کرده است.

وی گفت: کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به کاهش قیمت‌ها و نزدیکی ایام پایانی سال و نیز وجود انباشت تقاضای ماه‌های گذشته، بازار خرید و فروش در ماه آینده رونق خوبی داشته باشد.

وزیر صنایع‌ومعادن از تولیدکنندگانی که اقدام به کاهش قیمت محصولات تولیدی کرده‌اند، قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود، بخش توزیع نیز همپای بخش تولید، نقش خود در مدیریت توزیع کالا را به خوبی ایفا کند.

محرابیان ابراز امیدواری کرد: واحدهای تولیدی به نیاز شب عید مردم برای خرید کالا پاسخ مثبت دهند و قیمت کالاها را مثل چند ماه گذشته مدیریت و از افزایش قیمت خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: قیمت بسیاری از کالاهای صنعتی طی سال جاری کاهش یافته است، لذا مردم می‌توانند با اطمینان خاطر نسبت به تامین نیازهای خود از بازار اقدام کنند.

وی گفت: وزارت صنایع‌ومعادن سازوکارهای مناسب را برای حفظ تعادل موجود در بازار پیش‌بینی کرده است.

وزیر صنایع‌ومعادن تصریح کرد: در سال گذشته و امسال با همکاری تشکل‌ها و واحدهای صنعتی شاهد کاهش قیمت در بسیاری از محصولات صنعتی بوده‌ایم و برای مثال محصولات بخش فولاد، سیمان و پتروشیمی ۶۰درصد، آلومینیوم ۵۵درصد و محصولات بخش مس نیز در این مدت ۶۵درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.