ایسنا- بزرگ‌ترین واحد گالوانیزه گرم ایران با حضور معاون وزیر صنایع و معادن و جمعی از مسوولان استان مرکزی، در شهرک صنعتی خیرآباد شهرستان اراک به بهره‌برداری رسید. اسفندیار حیدری، معاون وزیر صنایع و معادن در جریان به بهره‌برداری رسیدن این واحد صنعتی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی کشور در حال حاضر، عدم نقدینگی و مشکلات مالی است که این امر سبب شده تا مشکلاتی برای این واحدهای صنعتی ایجاد شود. رییس هیات مدیره شرکت صنعتی گام اراک هم در این مراسم گفت: شرکت گام مجری و طراح خطوط لوله و نیرو است که با ظرفیتی ۲۵هزار تنی تولید و فروش فعالیت می‌کند.

بابک رهنما افزود: تحریم شرایط بسیار دشواری را برای این کارخانه به‌وجود آورده و ادامه راه این کارخانه را با دشواری روبه‌رو ساخته است، اما با این وجود امکانات موجود در این کارخانه از تکنولوژی‌های روز دنیا محسوب می‌شود.

رهنما، کمبود منابع مالی را سدی در مقابل توسعه کیفیت و افزایش صادرات این محصول عنوان کرد و افزود: کمبود منابع مالی با توجه به اینکه این صنعت نیاز به سرمایه فراوان دارد، جلوی پیشرفت را می‌گیرد و باید با حمایت مسوولان این مشکلات از طریق استفاده از تسهیلات بانکی برطرف شود.