فارس- شرکت پالایشگاهی مانگلور هند با اشاره به عدم تمدید قرارداد این شرکت برای فروش بنزین به ایران هر گونه فشار خارجی در این زمینه را رد کرد.

به گزارش ایندیا تایمز، مدیر عامل شرکت پالایشگاهی مانگلور هند از عدم تمدید قرارداد فروش بنزین توسط این شرکت به ایران در سال ۲۰۰۹ خبر داد. ال کی گوپتا که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: «قرارداد صادرات بنزین و گازوئیل ما به ایران ماه گذشته پایان یافت و از آن زمان تاکنون تمدید نشده است». وی در عین حال هر گونه فشار آمریکا در این زمینه را رد کرد و در پاسخ به این پرسش که عدم تمدید این قرارداد ناشی از فشارهای آمریکا بوده است، گفت: «ما با هیچ فشاری از سوی هیچ کسی مواجه نیستیم. ایران بزرگترین عرضه کننده نفت خام به ما است و بنابراین جایی برای هیچ فشاری باقی نمی ماند.» گوپتا نگفت آیا ایران درخواستی برای تمدید قرارداد خرید بنزین از این شرکت ارائه داده است یا نه.

«پتروبراس» نمی‌آید، یا می‌آید؟

فارس- یک مقام آگاه در شرکت پتروبراس برزیل گفت، این شرکت تا ده روز آینده تصمیم خود را برای مشارکت یا عدم مشارکت در برنامه‌های اکتشافی ایران در دریای خزر اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش مید، ذخایر نفت و گاز دریای خزر توجه شرکت‌های بین‌المللی را به خود جلب کرده است و شرکت پتروبراس برزیل طی ماه جاری میلادی در مورد مشارکت خود در برنامه‌های اکتشافی ایران در دریای خزر تصمیم‌گیری خواهد کرد. یک منبع آگاه شرکت پتروبراس با اعلام این خبر گفت: طرح استراتژیک این شرکت تا پایان ماه ژانویه نهایی خواهد شد و مشخص خواهد شد که آیا شرکت مزبور در اکتشاف نفت و گاز از دریای خزر با ایران همکاری خواهد کرد یا نه.

چنانچه قرارداد مربوط به فعالیت پتروبراس در دریای خزر امضا شود نخستین قرارداد مشارکت در تولید ایران خواهد بود.