وزیر نفت در خصوص قیمت گاز وارداتی از ترکمنستان گفت: این گاز با قیمت مناسبی وارد می‌شود، اما بر اساس قرارداد و تعهد طرفین قیمت آن اعلام نمی‌شود. غلامحسین نوذری روز گذشته در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری پیش از این اظهار می‌داشتند که زمستان امسال به طور حتم با قطعی گاز رو‌به‌رو خواهیم شد، افزود: زمستان امسال گاز مورد نیاز بخش‌های مختلف علاوه بر استفاده از تولید عادی پالایشگاه‌ها، همچنین از محل بهره‌برداری از مراحل ۹ و ۱۰ توسعه میدان پارس جنوبی و افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی تامین شده است.

وی با اشاره به میزان مصرف بنزین داخلی در کشور افزود: ‌امسال هر تن بنزین را ۱۳۰۰ دلار خریداری کردیم. وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص قیمت منطقه‌ای بنزین گفت: قیمت هر تن بنزین در منطقه معادل ۴۶۰ دلار است.

نوذری ادامه داد: حدود ۳۰درصد قیمت بنزینی که هر لیتر ۱۰۰ تومان عرضه می‌شود، بابت عوارض و مالیات پرداخت می‌شود. وی درباره مطالب گفته شده در خصوص کاهش قیمت گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان گفت: این مساله را به شدت تکذیب می‌کنم.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به این سوال که قیمت نفت در بودجه سال آینده چه میزان تعیین شده است، گفت: ما قیمت نفت را ۵/۳۷ دلار پیش‌بینی کرده‌ایم.

وزیر نفت همچنین در خصوص افتتاح طرح‌های نفتی در دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح طرح‌های بزرگی مانند پتروشیمی جم و مراحل ۹ و ۱۰ پارس جنوبی خواهیم بود.