وزیر صنایع اذعان داشت: برای تجاری سازی ایده‏های تحقیقاتی و پژوهشی در کشور، همچنان عقب مانده هستیم. علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن با بیان این مطلب تصریح کرد: هم اکنون زنجیره‏های مفقوده تولید کشور در حوزه صنایع نوین می‏باشد که دارای ارزش افزوده و اشتغالزایی مطلوب است، اما سرمایه گذاری مناسب در این بخش را طلب می‏کند.

وی که در مراسم بهره برداری صنعتی از تولید بیوایمپلت‏های استخوانی در شرکت همانندساز بافت کیش سخن می‏گفت، اظهار داشت: سالانه سه تن بیوایمپلت در جهان تولید می‏شود. با راه اندازی این شرکت، ایران نیز به جمع معدود شرکت‏های تولیدکننده دنیا اضافه شد. محرابیان از تقدیم لایحه‏ای به منظور تامین اعتبار مطلوب و قابل دفاع در صنایع نوین با فناوری پیشرفته به مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: هم اکنون اعتبارات موجود فقط پاسخگوی یک طرح از هر ۱۰۰ طرح در حوزه صنایع نوین می‏باشد. با تصویب قانون درخواست شده، اعتبار مناسبی برای طرح‏های حوزه صنایع نوین و تجاری‌سازی آن تخصیص داده خواهد شد.

وزیر صنایع و معادن در ادامه با بیان این که تاکنون ۵۰درصد از طرح‏هایی که قرار بود امسال به مرحله بهره برداری برسد افتتاح و راه اندازی شده است، از افتتاح ۵۰درصد طرح‏های باقی مانده طی دو ماه پایانی سال جاری خبر داد.