گروه انرژی- به همت متخصصان و کارشناسان داخلی، ایران به دانش فنی طراحی و مهندسی خط تولید مخازن CNG خودرو دست یافت. دکتر مجتبی شیرآلی، عضو انجمن صنفی صنایع CNG کشور در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و علمی - کاربردی صنایع و معادن افزود: دستیابی به این دانش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا مهندسی خطوط تولید مخازن CNG خودرو دارای حساسیت‌های فراوان و استانداردهای متعددی است. به همین سبب این‌کار تاکنون از سوی کشورهای پیشرفته صنعتی و اروپایی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه مهندسین ایرانی در شرکت آسیاناما طی دو سال تلاش موفق به کسب دانش طراحی خط تولید مخازن CNG خودرو شده‌اند، ادامه داد: از این پس ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای صاحب این دانش محسوب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آسیاناما با اشاره به هدف‌گذاری دولت جهت دوگانه‌سوز نمودن ۱۰میلیون دستگاه خودرو طی پنج سال آینده در کشور گفت: چنانچه سالانه ۲۰۰هزار دستگاه خودروی عمومی در کشور گازسوز شود، صرفه‌جویی ناشی از عدم مصرف بنزین آنها طی ۲۱۰روز کاری، حدود یک میلیارد یورو خواهد بود.

وی از طرح تولید مخازن CNG خودرو در شرکت آسیاناما به عنوان طرح برگزیده ملی از سوی وزارت صنایع و ستاد تبصره ۱۳ یاد کرد و افزود: این کارخانه با ظرفیت سالانه ۲۰۰هزار عدد انواع مخازن گاز طبیعی فشرده خودرو در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.