مدیر پروژه هرمز آل، با بیان اینکه این صنعت با مشکل جدی تامین برق روبه‌رو است، گفت: با وجود برنامه راه‌اندازی پروژه هرمز آل در نیمه نخست سال آینده، تاکنون هیچ فکری برای تامین برق بزرگترین واحد تولید آلومینیوم کشور نشده است. علی‌اکبر گلکار در گفت‌وگو با برنا، افزود: بر اساس توافق انجام شده صنایعی که بیش از ۲۵مگاوات مصرف برق دارند باید خود نسبت به ایجاد نیروگاه خصوصی اقدام کنند، این در حالی است که این امر برای شرکت‌های دولتی میسر نبوده و شرکت‌های خصوصی نیز توان انجام آن را ندارند.

به گزارش خبرنگار ما، صنعت آلومینیوم از برق به عنوان عامل اصلی تولید شمش این فلز استفاده می‌کند، اگرچه هنوز برای بزرگ‌ترین پروژه تولید آلومینیوم، برق تامین نشده است.

مدیر پروژه هرمز آل با بیان اینکه در سرمایه‌گذاری‌های اولیه با مشکل روبه‌رو هستیم، گفت: قبل از راه‌اندازی این پروژه مقرر بود که برق این بخش از طریق شبکه تامین شود، ولی با توافق وزیر وقت نیرو و وزیر سابق صنایع تامین برق صنایع آلومینیوم از شبکه ممنوع و منوط به راه‌اندازی نیروگاه‌های اختصاصی شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط ۱۴۷هزار تنی پروژه هرمز آل در نیمه نخست سال آینده اظهار داشت: تاکنون هیچ فکری برای تامین برق این پروژه بزرگ نشده است و به طور قطع با مشکل تامین انرژی در این بخش روبه‌رو خواهیم بود.

مدیر پروژه هرمز آل به پیشرفت قابل توجه کشورهای حوزه خلیج فارس در تولید آلومینیوم اشاره کرد و افزود: هم اکنون کشورهای امارات، دبی، ابوظبی، بحرین، کویت، عمان، قطر و عربستان به شدت به این صنعت روی آورده‌اند و پیشرفت‌های مناسبی نیز داشته‌اند.

وی ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور دبی را یک میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: ما نیز بر اساس مزیت‌های موجود باید به دنبال افزایش تولید و حضور در سطح بازارهای بین‌المللی باشیم.

وی با بیان اینکه کلیه دیگ‌های این طرح در سال ۸۸ وارد مدار تولید می‌شوند، گفت: با راه‌اندازی پروژه هرمز آل، ظرفیت تولید آلومینیوم کشور ۶۰درصد به تولید کشور افزوده می‌شود.